تودیع و معارفه
در مراسمی با حضور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و جمعی از مسوولان استان مرکزی مراسم تودیع و معارفه مدیر کل آموزش و فنی حرفه‌ای استان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۰۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸ 16 May 2020
 معارفه مدیر جدید سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی - قدس آنلاین ...
صبح امروز در مراسمی با حضور جمعی از مسوولان استان مرکزی از خدمات سعید رضا شاه‌محمدی مدیر کل سابق قدردانی و منصور جلیلوند به عنوان مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان مرکزی معرفی شد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی در این مراسم گفت: اولویت اقدامات اداره کل آموزش و فنی و حرفه‌ای استان ادامه روند رو به رشد فعالیت‌ها و مهارت‌ها در استان است و باید به‌واسطه تعامل و همکاری در مجموعه فنی و حرفه‌ای در این راستا گام‌های مؤثری برداشت.

منصور جلیلوند گسترش و ایجاد تعامل با نهاد‌های مرتبط و مجموعه استانداری از دیگر اهداف این اداره عنوان کرد و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی ایجاد تعامل با این بخش نیز در دستور کار قرار دارد چراکه بر این باور هستیم که بخش خصوصی از جایگاه و پتانسیل بسیار بالایی برخوردار است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی تصریح کرد: در ارائه گزارش کار و نحوه عملکرد تنها ارائه آمار کافی نیست بلکه باید در کنار و پایان هر آماری تجزیه و تحلیل از عملکرد و اثرگذاری در حوزه آموزش و اشتغال ارائه شود.

جلیلوند با اشاره به ظرفیت‌های ویژه استان مرکزی در حوزه مهارت‌آموزی گفت: با توجه به این پتانسیل‌ها باید تلاش کرد استان مرکزی را به عنوان پایلوت در یکی از مهارت‌ها معرفی کرد تا بتوان به اثرگذاری بالایی در اشتغال دست پیدا کرد.

مدیرکل سابق فنی و حرفه‌ای استان مرکزی هم گفت: برنامه‌های اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی بر اساس چهار محور ترویج و تقویت فرهنگ مهارت‌آموزی و مهارت افزایی، آموزش بر مبنای تقاضامحوری و متناسب با نیاز بازار کار، توسعه مهارت‌آموزی در راستای تحقق عدالت اجتماعی و ارائه آموزش‌های مهارت با کیفیت و اثربخش فعالیت می‌کند.

سعید رضا شاه‌محمدی افزود: صدای افرادی که کار نمی‌کنند از صدای افرادی که کار می‌کنند بلندتر است، اما باید در طی مسیر و فعالیت تحمل انتقاد داشته باشیم چراکه قطعاً نمی‌شود تمامی مجموعه را راضی نگه داشت.

سعیدرضا شاه‌محمدی با اشاره به بخشی از اقدامات صورت گرفته در دوره مدیریت خود در استان مرکزی گفت: اسناد بلوکه شده بازگردانده شده و یک ریال بدهی در این سازمان وجود ندارد همچنین بیشتر آموزش‌ها با کیفیت و بیشتر با محوریت روستایی برگزار شده است و همچنین برای سال جاری نیز ۱۰ سرفصل مشخص شده و به دستگاه‌ها ابلاغ شده بود.

وی یادآورشد: استان مرکزی از ظرفیت‌های بسیار بالایی در بخش دولتی و خصوصی دارد که باید از آن بیشترین بهره‌گیری را کرد.

رئیس کانون انجمن صنفی و موسسات کارآموزی آزاد استان مرکزی نیز بیان داشت: در استان مرکزی بیش از ۲۰۰ مرکز فنی و حرفه‌ای آزاد و هفت انجمن صنفی تخصصی در استان فعالیت دارد.

مقدم با بیان اینکه استان مرکزی از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است افزود: استان مرکزی در بسیاری از طرح‌ها پایلوت بوده و بخش خصوصی همواره در کنار بخش دولتی اقدامات موثری انجام داده و فعال، پویا و خودجوش بودن بخش خصوصی یکی از مباحث مهم و قابل توجه است.

وی  اضافه کرد: به واسطه پویایی و خودجوش بودن مراکز آموزشگاه‌های آزاد، در برهه زمانی شیوع بیماری کرونا اقدام به تولید ماسک و البسه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی کرد و به رفع نیاز جامعه این خصوص کمک شایانی کرد.

مقدم اظهار داشت: در استان مرکزی این آمادگی وجود دارد که تولید را در کنار مهارت داشته باشد و همگام با بخش با بخش دولتی در این راستا تاثیرگذار باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار