با توجه به سیرصعودی چند روز اخیر ابتلا به ویروس کووید ۱۹ در سطح لارستان به نظر می رسد مسوولان درخصوص بازگشایی مدارس تجدیدنظر کنند.
کد خبر: ۸۵۰۶۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ 15 May 2020

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان:به نظر می‌رسد که با اعلام آمار چند روز اخیر مبتلایان به کرونا در لارستان و روند صعودی ابتلایان به این بیماری، یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌های دانش‌آموزان و فرهنگیان بازگشایی مدارس از روز شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه است.

درست است که حضور دانش‌آموزان اختیاری است ولی حضور معلمان نیز باعث حضور بیشتر افراد در سطح جامعه می‌شود و هم‌چنین نگهداری از کودکان خردسال فرهنگیان به خاطر حضور در مدارس، به دغدغه‌ای بزرگ برای آنان تبدیل خواهد شد.

با وجود راه‌اندازی سامانه شاد، آموزش تلویزیونی و آموزش مجازی دانش‌آموزان مقاطع مختلف توسط معلمان، می‌توان بازگشایی را برای مدتی کوتاه به تعویق انداخت.

بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها با وجود فراگیری کرونا، اضطراب اجتماعی زیادی در خانواده‌ها ایجاد می‌کند که کنترل همه ابعاد آن به آسانی ممکن نخواهد بود.

با تعطیلی نظام آموزشی سطح اضطراب به شدت کاهش یافت و مبدل به کنترل خانوادگی برای سالم ماندن شده بود.

معتقدیم با برنامه‌ریزی‌های کارشناسی شده‌ی دانشکده علوم پزشکی لارستان و استفاده از پتانسیل و اختیارات ستاد مقابله با بیماری کرونا در شهرستان و استان، تا کاهش روند بیماری کرونا در لارستان، مانند شهرهای استان خوزستان، در شهر لار نیز بازگشایی مدارس را به تعویق انداخته و جامعه را با تصمیم غلط ملتهب نکنیم.

میلاد لارستان این آمادگی را دارد تا اخبار مرتبط با نحوه ضدعفونی و آماده سازی مدارس در سطح لارستان جهت بازگشایی مدارس را منتشر کند و حاضر است پاسخ هر کدام مراجع تصمیم گیرنده را برای تنویر افکار عمومی درج نماید.

گفتنی است؛ آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در سه شهرستان لارستان، خنج و اوز تا روز پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه به عدد ۲۰۰ نفر رسیده است.

 

برچسب ها: کرونا ، لار ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار