کد خبر: ۸۵۰۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۹ 14 May 2020
 
کارشناس هواشناسی گفت: بارش‌ها امروز در شمال غرب کشور ادامه دارد و از یکشنبه هفته آینده سامانه جدیدی وارد کشور می‌شود.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
خانم سلامی افزود: امروز در استان‌های اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و غربی، سواحل دریای خزر، استان‌های دامنه‌های البرز و مرکزی از جمله ارتفاعات قزوین، البرز و تهران باید منتظر بارش باشیم.

وی گفت: فردا نیز همین شرایط را، اما ضعیف‌تر پیش رو داریم و پس فردا نیز به همین ترتیب است، اما پدیده مشترک در بیشتر مناطق کشور این است که در یک تا دو روز آینده در بیشتر مناطق وزش باد خواهیم داشت.

سلامی افزود: وزش باد در برخی مناطق منجر به گرد و خاک می‌شود و جنوب استان‌های سمنان، تهران، قم، مرکزی، یزد، شمال اصفهان، خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و کرمان مناطقی اند که سرعت وزش باد در آنجا نسبتا قابل توجه است.

کارشناس هواشناسی گفت: در زابل از ابتدای سال شاهد گرد و خاک نبودیم و علت آن نیز این است که رودخانه و دریاچه‌ها پر آب است و اجازه خیزش ریزگرد‌ها را نمی‌دهد و امسال در جنوب شرق کشور بارش‌های خوبی خواهیم داشت.

وی افزود:، اما از روز یکشنبه موج جدید بارشی وارد کشور می‌شود که خروجی مدل‌ها بارش‌های خیلی خوبی را نشان می‌دهد و با ورود این سامانه بارشی از شمال غرب و بسیاری از این مناطق باید منتظر رگبار و رعد و برق باشیم.

سلامی گفت: سواحل دریای خزر و همین طور ارتفاعات البرز مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان بارندگی خواهند داشت.

کارشناس هواشناسی افزود: برای روز دوشنبه نیز در شمال شرق ما این شرایط را داریم و با روند افزایش دما در چند روز آینده روبرو هستیم به طوری که گرم‌ترین روز یکشنبه است که بیشینه دمای هوا به ۳۰ درجه می‌رسد.

وی گفت:آب‌های دریای خزر نیز از غروب شنبه مواج خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار