استاندار فارس با قدردانی از همکاری و همراهی تمام مجموعه‌ها و بخش‌های مختلف در بحث مبارزه با ویروس کرونا در این استان، گفت: عملکرد حوزه گردشگری در این زمینه و برای حفاظت از سلامت هموطنان متعهدانه بود.
کد خبر: ۸۵۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 14 May 2020

تابناک فارس: عنایت‌الله رحیمی گفت: فعالان حوزه گردشگری در فارس با درک مطلوب از بحران شیوع کرونا اقدامات موثری انجام داده اند و با تعطیل کردن مراکز اقامتی، اماکن گردشگری و ... در کنار ستاد مقابله با کرونا با شیوع ویروس به مقابله پرداختند.

با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه بیش از ۶۰ درصد از گردشگرانی که به علاقه‌مند بودند به فارس سفر کنند دیگر چنین تمایلی ندارند.

 

سالانه بیش از ۵ میلیون نفر از استان فارس بازدید می‌کردند که ۶۰ درصد از این افراد طی آخرین ماه سال و دو ماه ابتدای سال جدید به فارس سفر می‌کردند همان گونه که ذکر شد شیوع بیماری کرونا موجب شد تا بخش اعظمی از گردشگری در فارس طی این مدت با تعطیلی مواجه شوند.

 

بر اساس برآوردهایی که صورت گرفته استان فارس طی شیوع بیماری کرونا بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به آن وارد شده است.


رحیمی در این جلسه با تاکید بر تامین زیرساخت های متعدد برای توسعه فعالیت های گردشگری در فارس، بیان کرد: زیر ساخت فعالیت پلیس گردشگری در استان در دستور کار قرار خواهد گرفت و «ایرلاین سلامت» و «فلای پرشیا» در استان فارس راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: در کنار توسعه گردشگری سلامت با راه اندازی این پروازها، تیمی از استان فارس به کشورهای عمان، عراق و قطر برای تعامل با پزشکان معتمد این کشورها برای معرفی بیماران، اعزام شده است.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار