در این راستا مدیرکل صنایع دستی و گردشگری فارس در شورای گفت و گوی استان فارس، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه شاهد هستیم که بیش از ۶۰ درصد از گردشگرانی که به علاوه مند بودند تا به فارس سفر کنند دیگر میلی به سفر به فارس ندارند.
کد خبر: ۸۵۰۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 14 May 2020

تابناک فارس به نقل از مهر: اقتصاد گردشگری موضوعی است که در فارس سالیانی است در اولویت برنامه ریزان اجتماعی قرار گرفته و این بخش اقتصادی می‌تواند محرک اقتصاد فارس در تمامی شاخصه‌های اقتصادی باشد زیرا حوزه گردشگری به عنوان ابر بخش اقتصادی می‌تواند فعالیت کند و بخش‌های مختلفی از اقتصاد نیز پس از تحرک این حوزه به حرکت در بیایید.

مشکلات حوزه گردشگری در فارس سالیانی است که گریبان این بخش را گرفته است و فعالان حوزه گردشگری این روزها با شیوع ویروس کرونا بیش از گذشته با معقوله ای به نام تعدیل نیروی کار مواجه اند که اگر حمایت‌هایی از این بنگاه‌های اقتصادی که دست اندرکار بخش گردشگری هستند صورت نگیرد با خیل بیکاری در این بخش مواجه خواهیم شد.

۶۰ درصد از گردشگران فارس از بین رفت

در این راستا مدیرکل صنایع دستی و گردشگری فارس در شورای گفت و گوی استان فارس، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه شاهد هستیم که بیش از ۶۰ درصد از گردشگرانی که به علاوه مند بودند تا به فارس سفر کنند دیگر میلی به سفر به فارس ندارند.

مصیب امیری اضافه کرد: سالانه بیش از ۵ میلیون نفر از استان فارس بازدید می‌کردند که ۶۰ درصد از این افراد طی آخرین ماه سال و دو ماه ابتدای سال جدید به فارس سفر می‌کردند همان گونه که ذکر شد شیوع بیماری کرونا موجب شد تا بخش اعظمی از گردشگری در فارس طی این مدت با تعطیلی مواجه شوند.

وی اضافه کرد: بر اساس برآوردهایی که صورت گرفته استان فارس طی شیوع بیماری کرونا بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت به آن وارد شده است

طی ۶ ماه تجهیزات هتل‌ها نابود می‌شود

رئیس جامعه هتل داران فارس نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه احتمالاً هتل‌ها پس از ماه مبارک رمضان بازگشایی می‌شوند از اکنون هتل‌های فارس آماده می‌شوند تا نسبت به بازگشایی اقدام کنند.

سیادتان اضافه کرد: مواد ضد عفونی کننده هتل با توجه به نوع کالاهایی که در این گونه مناطق استفاده می‌شود باید کاملاً استاندارد باشد و نمی‌توان از آب و وایتکس استفاده کرد این در حالی است که اگر مواد غیر استاندارد به هتل‌ها داده شود تنها طی ۶ ماه تمامی وسایل هتل‌ها نابود می‌شود.

پرداخت بیشترین میزان تسهیلات به بخش گردشگری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه بیشتر اشتغال استان را شغل‌های خدماتی تشکیل می‌دهد لذا بیشترین تسهیلاتی که به مشاغل پرداخت شده در حوزه خدمات بوده و بخش گردشگری سهم بیشتری را به خود اختصاص داده است.

سهراب مختاری اضافه کرد: در راستای حمایت از بنگاه‌های اقتصادی ۲ نوع خدمات پیش روی واحدهای اقتصادی قرار داده شده است یکی دریافت تسهیلات به ازای هر کارگر ۱۶ میلیون تومان از طریق ثبت نام در سامانه کارا یا پرداخت بیمه بیکاری توسط دولت، که این دو طرح باید از طریق کارفرما مشخص و به دستگاه مربوطه اطلاع رسانی شود.

وی اضافه کرد: از جمع افرادی که در سامانه برای حقوق بیکاری ثبت نام کرده‌اند بالغ بر ۷۲ هزار و ۲۹۱ نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند که از این تعداد نیز ۲۳ هزار نفر در بخش صنعت هزار و ۵۲۶ نفر در بخش کشاورزی و مابقی این افراد در بخش خدمات هستند.

برچسب ها: گردشگری ، کرونا ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار