معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از شناسایی ۱۲۰ مورد جدید ابتلا به کرونا ویروس در استان فارس خبر داد.
کد خبر: ۸۴۹۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸ 13 May 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ۲ هزار و ۴۶۰ مورد نمونه ارسالی به آزمایشگاه‌های تشخیص مولکولی کروناویروس طی دیروز تاکنون، ۱۲۰ مورد مثبت گزارش شده است که با افزوده شدن این موارد جدید، آمار کنونی استان فارس به ۴ هزار و ۴۲۷ نفر رسیده است.

این مقام مسئول اظهار کرد: از ۱۲۰ مورد جدید در استان، ۸۱ مورد مربوط به شیراز، ۲ مورد مربوط به لامرد، مرودشت، کازرون و ممسنی هر کدام یک مورد را شامل می‌شود و مابقی موارد مربوط به دیگر دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان است.

او با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی بر اثر ابتلا به کروناویروس در استان گزارش نشده است، افزود: تاکنون ۹۸ نفر در استان به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست داده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: تاکنون ۳ هزار و ۷۹۸ نفر از مبتلایان بستری شده در بیمارستان و ایزوله خانگی، بهبود یافته و سلامتی خود را به دست آورده اند.

او توصیه کرد: ویروس در جامعه کمین کرده است و هرگونه غفلت و بی توجهی به این امر مهم، وضعیت استان را به روز‌های نخست شیوع ویروس بر می‌گرداند.

همتی اضافه کرد: شهروندان لازم است اصولی مانند در خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی و پرهیز از تجمعات و تردد‌های غیرضروری، استفاده از ماسک و رعایت فاصله امن در روابط اجتماعی را جدی بگیرند.

 

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار