تنها پاسخی که مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس درباره چرایی پرداخت بیمه بیکاری کارگران بیکار شده ناشی از کرونا می‌دهد این است:‌ منتظر باشند چون ما منتظر ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم. ‌
کد خبر: ۸۴۸۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۷ 11 May 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:کارگران منتظر باشند چون ما منتظر ابلاغ ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم این پاسخ در حالی است که چند ماه از شیوع کرونا و بیکاری کارگران می‌گذرد و کسی به خودش این حق را هم نمی‌دهد که فکر کند کارگران بیکار شده برای گذران زندگی و تأمین حداقل‌های معیشتشان چکار باید بکنند.

گفت‌وگو با روسای اتحادیه‌های مختلف در شهر شیراز مبنی بر ضرر و زیان‌های واردشده به اصناف از ابتدای شیوع کروناویروس و تعطیلی بسیاری از مشاغل و در پی آن خسارات هنگفتی که اصناف متحمل شدند در کناری بیکاری و آثار سوئی که به دنبال دارد، ما را بر آن داشت تا موضوع تخصیص بیمه بیکاری به کارگران را پیگیری کنیم.

طبق گفت‌وگو با روسای اتحادیه‌های مختلف علی‌رغم نامه‌نگاری‌ها و ارائه درخواست به دستگاه‌های مربوطه تاکنون هیچ اتفاق خوشایندی برای کارگران از کار بیکار شده و یا اصنافی که متحمل خسارت شده‌اند، رخ نداده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در این راستا خبر از ثبت‌نام حدود ۸۶ هزار نفر در سامانه درخواست بیمه بیکاری می‌دهد که تنها ۷۲ هزار نفر مشمول شناخته‌شده‌اند.

سهراب مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز گفت: پس از پایش لیست ۷۲ هزار نفر آماده و به اداره کل تأمین اجتماعی استان جهت پرداخت مقرری بیکاری ارسال‌شده است.

وی از افرادی که مشمول دریافت بیمه بیکاری نشده‌اند خواست تا با ثبت اعتراض، شرایط بررسی مجدد را فراهم آورند.

مختاری درباره زمان اختصاص مقرری بیکاری اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی منتظر ابلاغیه پرداخت از سوی ستاد ملی مقابله با کروناست که نسبت به نوع و کیفیت شغل میزان مقرری و زمان تخصیص را تعیین می‌کند.

با این شرایط این نکته به ذهن متبادر می‌شود کارگری که دو سه ماه بیکار شده است و اکنون به حمایت نیاز دارد تا کی باید منتظر دریافت بیمه بیکاری که سال‌های سال با پرداخت حق بیمه برای چنین روزی اقدام کرده است، بماند!

مختاری در ادامه تأکید کرد: با تشکیل کمیته‌ای در تلاش هستیم تا مشاغل ازدست‌رفته را احیا کنیم.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی نرخ بیکاری استان فارس را که به‌صورت فصلی محاسبه می‌شود در زمستان گذشته ۷/۷ اعلام کرد که در رتبه چهار کشوری قرار دارد. این در حالی است که در سال ۹۳ فارس با نرخ بیکاری ۱۲/۴ در رتبه ۲۲ کشوری بوده است.

مختاری همچنین نرخ فضای کسب‌وکار را در پاییز گذشته ۵/۸۵ عنوان کرد که فارس را در رتبه نهم کشوری نشانده است.

وی شرایط فعلی را شرایطی خاص به لحاظ شیوع کرونا عنوان کرد و افزود: اگر در سال جاری شیوع کرونا را نداشتیم قطعاً وضعیت بهتری را شاهد بودیم.

 

برچسب ها: کارگران ، کرونا ، بیکاری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار