رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شهر شیراز با بیان اینکه حفظ سلامت و جان مردم در اولویت برنامه‌های این کمیسیون است، گفت: در صورت فعالیت مجدد ناوگان حمل و نقل عمومی، اجرای پروتکل‌های بهداشتی در این حوزه ضروری است.
کد خبر: ۸۴۸۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴ 11 May 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:نواب قائدی دوشنبه 22 اردیبهشت در جریان یکصد و شصت و دومین جلسه کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای شیراز به تلاش این کمیسیون و شهرداری در جلوگیری از انتشار ویروس کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: اگرچه تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی در شیراز نقش موثری در کنترل این بیماری در کلانشهر شیراز داشته است، اما همچنان باید تمهدیدات و برنامه‌های مختلف برای حفظ و ارتقای سلامت شهروندان و رانندگان مد نظر باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: مقرر شد شرایط لازم برای فعالیت اتوبوس، مینی‌بوس، تاکسی و مترو بر اساس مفاد پروتکل‌های بهداشتی به کمیسیون تلفیق شورا ارائه شود تا در آن کمیسیون در خصوص نحوه فعالیت مجدد سیستم حمل و نقل عمومی تصمیم گیری شود.

قائدی ادامه داد: اجرای پروتکل‌های مد نظر برای ناوگان حمل و نقل عمومی شامل( اتوبوس، مینی بوس و تاکسی)، ماهانه حدود 27 میلیارد تومان هزینه برای شهرداری در پی خواهد داشت.

او با اعلام اینکه طبق پروتکلهای بهداشتی، تهیه شناسنامه سلامت برای رانندگان اتوبوس، مینی بوس و تاکسی در دستور کار شهرداری قرار میگیرد، افزود: شناسنامه سلامت برای همه رانندگان و همچنین کسانی که برای اولین بار متقاضی دریافت پروانه فعالیت هستند، صادر میشود.

عضو شورای شهر شیراز همچنین با بیان اینکه باید پیشبینی لازم برای پرداخت کرایه با کارت شهروندی انجام شود، گفت: اگر سعی شود بطور کلی پرداخت نقدی حذف و تمام پرداختها با کارت شهروندی انجام شود، این خود میتواند تاثیر بسزایی در حفظ سلامتی شهروندان و رانندگان داشته باشد.

قائدی در خصوص فعالیت کارگاههای عمرانی شهرداری نیز گفت: مقرر شد در تمام کارگاههای عمرانی شهرداری، پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی وزارت بهداشت در مقابله با ویروس کرونا اجرا و در این خصوص، معاونت فنی و عمرانی شهرداری نظارت لازم را داشته باشد و نسبت به چگونگی اجرای آن ، به کمیسیون ارائه گزارش کند.

از ابتدای اسفند ناوگان حمل و نقل عمومی درونشهری شیراز، با هدف ممانعت از شیوع بیشتر کروناویروس به حالت تعطیل درآمد. این در حالیست که اخباری مبنی بر فعالیت دوباره این ناوگان از 27 اردیبهشت، منتشر شده است.

نگرانی‌هایی مبنی بر احتمال افزایش شیوع بیماری کرونا با فعال شدن ناوگان حمل و نقل عمومی (مترو و اتوبوس) در شیراز وجود دارد. شیراز و فارس تاکنون در زمینه مهار بیماری و خصوصا موارد مرگ براثر کووید19، موفقیت‌های خوبی را در کشور کسب کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار