با گرم شدن هوا، خطر آتش سوزی منابع طبیعی افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۸۴۸۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴ 11 May 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: با توجه به بارش‌های خوب بهاری، وضعیت پوشش گیاهی مراتع و منابع طبیعی استان فارس مطلوب و با نزدیک شدن به فصل گرما احتمال آتش سوزی زیاد است.
منتصری افزود: برای جلوگیری از خطرات آتش سوزی از اسفند ماه با فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شورا‌های روستا‌ها و مناطق مختلف جلسات متعددی برگزار کردیم.
بر این اساس، گروه‌های ۱۵ تا ۳۰ نفره ساماندهی شده وآموزش دیدند تا در مواقع حریق بتوانیم از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.
منتصری افزود: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بر اساس تجربه‌ای که در مواقع بحرانی داشته، مناطق را به سه دسته بحرانی، نیمه بحرانی و عادی تقسیم کرده و بر اساس نقشه، مراتعی که پوشش زیاد دارند و هر لحظه در آن ها، احتمال بروز آتش سوزی وجود دارد را مورد توجه خاص قرار می‌دهد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از کشاورزان، دامداران، طبیعت گردان و تمام کسانی که در محیط‌های طبیعی برای فعالیت یا تفریح حاضر می‌شوند خواست از روشن کردن آتش خودداری و در حفظ مراتع و جلوگیری از تخریب آن‌ها کوشش کنند.
وی همچنین از شهروندان خواست در صورت نیاز به افروختن آتش، موارد ایمنی را به دقت رعایت و قبل از ترک محل از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند.
گردشگران هم هنگام گردش در طبیعت از انداختن ته سیگار یا کبریت روشن روی زمین خودداری کنند، زیرا این کار ممکن است زمینه ایجاد حریق را فراهم کند .
اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس با اعلام شماره تلفن ۱۵۰۴ یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی در خدمت مردم خواهد بود.

برچسب ها: گرما ، فارس ، آتش سوزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار