رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی‌ها امسال ۱۰ درصد کلزای کشور در فارس تولید می‌شود، گفت: تاکنون برداشت این محصول در ۱۴ هزار هکتار در هشت شهرستان جنوبی استان فارس صورت گرفته و بیش از ۷ هزار و ۱۰۰ تن محصول کلزا استحصال شده است.
کد خبر: ۸۴۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 11 May 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی‌ها امسال ۱۰ درصد کلزای کشور در فارس تولید می‌شود، گفت: تاکنون برداشت این محصول در ۱۴ هزار هکتار در هشت شهرستان جنوبی استان فارس صورت گرفته و بیش از ۷ هزار و ۱۰۰ تن محصول کلزا استحصال شده است.
محمد مهدی قاسمی تصریح کرد: مزارع کلزا با قطعات کوچک در دورترین نقطه این استان با کمباین همراه با هد مخصوص برداشت شود.
به گفته وی؛ برداشت کلزا در استان فارس از هفدهم فروردین ماه شروع شده و تا نیمه دوم مرداد ماه ادامه پیدا می‌کند و در حال حاضر شرکت بازرگانی دولتی در حال خرید دانه روغنی به قیمت چهارهزار و ۶۶۰ تومان است و حداکثر تا یک هفته پس از تحویل کلزا، پول کلزاکاران پرداخت شود.
قاسمی ابراز کرد: در استان فارس، مراکز خرید استانداردسازی شده و دارای سیلو‌هایی با نگهداری حداقل ظرفیت سه تا چهار هزار با پراکنش خوب در سطح استان وجود دارد و مشکلی برای نگهداری کلزای خریداری شده در شهرستان‌های جنوبی استان و سایر شهرستان‌ها وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه کلزای خریداری شده در کارخانجات داخلی تبدیل به روغن می‌شود، اظهار کرد: از کارخانجات روغن به منظور مشارکت زنجیره‌ای در تولید کلزا حمایت می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در سال زراعی ۹۹-۹۸، سطح زیر کشت کلزا در این استان بالغ بر ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار بود که پیش بینی می‌شود از این سطح زیر کشت بالغ بر ۳۵ هزارتن دانه کلزا استحصال و تحویل مراکز خرید شود.

برچسب ها: تولید ، کلزا ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار