وحید علی‌ضمیرگفت: البته با وجود هشدار‌های اعلام شده مبنی بر خودداری از پارک خودروها، در خیابان شریعتی همدان سقوط درخت بروی ۲ خودرو گزارش شد.
کد خبر: ۸۴۸۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲ 10 May 2020
معاون خدمات شهری شهردار همدان گفت: وقوع تندباد در ساعاتی از امروز /یکشنبه/ در این شهر موجب آسیب‌رساندن به ۸۸ درخت شد.

به گزارش ایرنا، علی‌ضمیر اظهار داشت: این تندباد باعث شکستن و سقوط ۱۸ درخت در سطح معابر شهر شد، اما آسیب جانی به دنبال نداشت.

وی بیان کرد: البته با وجود هشدار‌های اعلام شده مبنی بر خودداری از پارک خودروها، در خیابان شریعتی همدان سقوط درخت بروی ۲ خودرو گزارش شد.

علی ضمیر اضافه کرد: همچنین سرشاخه‌های ۷۷ اصله درخت در معابر و بوستان‌های این شهر نیز بر اثر وزش شدید باد شکسته شد.

وی با تاکید بر اینکه وزش شدید باد منجر به کاهش ایمنی سطح معابر و بوستان‌ها شده است از شهروندان خواست نسبت به پارک خودرو در زیر درختان، داربست‌ها و تابلو‌ها خودداری کنند.

معاون شهردار همدان خاطرنشان کرد: همچنین شهروندان از ساختمان‌های نیمه کاره، ارتفاعات نظیر پشت بام و بالکن‌ها دوری کرده و از تردد غیر ضروری در شهر پرهیز کنند.

وی افزود: مدیریت شهری همدان ضمن پیش بینی وقوع این تندباد، از شب گذشته نیرو‌های مناطق چهارگانه را در حالت آماده باش قرار داد و در این مدت گزارش مبنی بر سقوط تاسیسات تبلیغاتی نبوده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان اعلام کرد: با فعالیت یک سامانه محلی و تغییرات آب و هوایی، باد با سرعت ۶۸ کیلومتر در ساعت همدان را درنوردید.

محمد حسن باقری شکیب افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش شدید باد و غبار محلی پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وزش باد موجب ایجاد غبار محلی می‌شود، ادامه داد: برای امروز و فردا آسمان بیشتر نقاط استان صاف است و با خروج سامانه بارشی از بارش باران خبری نیست.

باقری شکیب با بیان اینکه باد یک جریان محسوب می‌شود و سرعت آن در نقاط مختلف متفاوت است، اظهار داشت: جهت این باد از سمت جنوب به شمال است و به دنبال دمای کمینه هوای استان بین ۶ تا ۱۱ درجه سانتی گراد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: از فردا /دوشنبه / با کاهش سرعت وزش باد دمای کمینه بیشتر نقاط استان افت می‌کند.

کارشناس هواشناسی همدان بیان کرد: شدت سرعت وزش باد در بعداز ظهر امروز به بیشترین مقدار خود می‌رسد و به دنبال آن، احتمال شکسته شدن درختان و آسیب به بنر و تابلو‌های تبلیغاتی در سطح استان همدان وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار