رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: جهش تولید و بهبود فضای کسب و کار با شعار و سخنرانی محقق نمی‌شود و کشور در شرایط فعلی نیاز به کار اجرایی و عملیاتی دارد.
کد خبر: ۸۴۷۶۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ 09 May 2020

تابناک فارس: جمال رازقی در جلسه ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان فارس بیان کرد: امروز نیاز کشور توجه همه بخش‌ها به فضای کسب و کار و رفع مشکلات این حوزه است زیرا فضای کسب و کار کشور از مشکلات اقتصادی و تولید آسیب دیده است.


رازقی با بیان اینکه اگر مشکلات بخش تولید حل شود سایر بخش‌های دیگر اقتصاد نیز بهبود می‌یابد اظهار داشت: متأسفانه در چند سال اخیر علیرغم نامگذاری سالهای از سوی مقام معظم رهبری در موضوع تولید اما به این بخش به طور شایسته پرداخته نشده است.

از سوی دیگر تولید در کشور ما توانسته بازارهای صادراتی را حفظ کند و از این طریق برای کشور ارز بیاورد و به تامین نیازهای داخلی و اشتغالزایی کمک کرده از این‌رو وقتی تولید کننده تقاضای کمک می‌کند باید این موضوع را در نگاهی کلان و در راستای اهداف اقتصادی کشور دید.

حال وقتی سیاست حمایتی مشخصی برای واحدهای تولیدی نداشته باشیم؛ خسارت‌ها جبران نشود؛ تسهیلات حمایتی وجود نداشته باشد (که البته با توجه به سود ۱۲ درصدی در نظر گرفته نشود بهتر است!) قاعدتا موج دوم آسیب کرونا برای تولیدکنندگان کشور خواهد بود.


رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه تأثیرگذاری تحریم‌های بی سابقه در کشور را انکار نمی‌کنیم اضافه کرد: تحریم‌ها تأثیرگذار هستند اما مشکلات بخش تولید ما تحریم‌ها نیست بلکه تصمیم گیری ها و سیاست گذاری‌های داخلی سدهای مختلف سر راه تولید ایجاد کردند یا به عبارتی متأسفانه ما گرفتار عدم اهلیت حرفه‌ای تصمیم گیران اقتصادی کشور شده ایم. 


رازقی عنوان داشت: کشور و استان ما دارای منابع مختلفی است که می‌توانند ثروت آفرینی کنند لذا با این منابع وضعیت اشتغال کشور در جهان شایسته ما نیست.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
مملکتی که 40 سال با شعار اداره شد ......اخرش شد ونزویلا .....نه ژآپن
فرامرز
|
Canada
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
مقام معظم رهبری در یک سخنرانی منظورشون از جهش تولید رو تشریح کردند: ایشان نیاز به کاپشن داشتند لذا از یک خیاط خواستند که آن کاپشن رو براشون تولید کنند که مجبور به خرید از مارکهای خارجی نباشند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
تو تاکی شعار می دهی .همه بلد هستند حرف بزنند ..کو عملت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار