نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز گفت:جابجایی زندان عادل آباد به نقطه‌ای خارج از شیراز امری ضروری و به نفع اهالی آن منطقه است.
کد خبر: ۸۴۶۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۹ 05 May 2020

تابناک فارس: زندان عادل آباد شیراز که در سال‌های قبل از دهه ۵۰ خارج از این شهر قرار داشت، اکنون در نقطه‌ای مسکونی و تجاری واقع و اطراف آن به محلاتی پر تردد و شلوغ شیراز بدل شده است. 

آیت‌الله لطف‌الله دژکام، در دیدار رئیس کل دادگستری و اعضای ستاد دیه استان فارس، موضوع جابه جایی محل زندان مرکزی (عادل آباد) شیراز را یک ضرورت برای این شهر و خصوصا ساکنان محله‌های اطراف این ندامتگاه دانست و گفت: محل کنونی این زندان می‌تواند برای ارائه خدمات اجتماعی و شهروندی یا احداث پارک و فرهنگسرا، مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین امام جمعه شیراز، اعطای مرخصی به زندانیان را اقدامی خوب دانست و خاطرنشان کرد: در واقع اگر بخواهیم بر مبنای سیستم قضایی اسلامی عمل کنیم و به نقطه ایده آل برسیم، باید برای کاهش صدور احکام حبس از سوی دستگاه قضایی تلاش کرد؛ به ویژه حبس‌های طویل المدت.


آیت الله دژکام، صدور احکام جایگزین حبس را یک راهکار قانونی برای کاهش تعداد محبوسین قلمداد و در عین حال تاکید کرد که تحقق این موضوع نیازمند کار کارشناسی و فراهم شدن زیرساخت‌هایی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار