برخی عادات ناخواسته بدون آن که بدانیم بدن ما را تضعیف می‌کنند بنابراین بهتر است این عادات را بشناسیم و سعی کنیم تا حد امکان ترکشان کنیم.
کد خبر: ۸۴۵۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 04 May 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عادت‌ها کار‌ها و رفتار‌های کوچکی هستند که شما هر روز بدون فکر کردن، آن‌ها را انجام می‌دهید. اگر صادق باشیم، همه ما عادت‌هایی داریم (حتی اگر بدانیم برخی از رفتار‌ها برای ما بد است.) با این وجود در شرایط شیوع کرونا بسیار مهم است که تلاش کنیم عادات مخربی را که سیستم ایمنی بدن ما را ضعیف می‌کنند ترک کنیم.

برخی عادات ناخواسته بدون آن که بدانیم بدن ما را تضعیف می‌کنند بنابراین بهتر است این عادات را بشناسیم و سعی کنیم تا حد امکان ترکشان کنیم:

شستشوی افراطی دست‌ها
اگرچه شستن دستان دقیقاً عاملی برای تضعیف سیستم ایمنی بدن شما نیست، اما اگر پیش از این مرتباً دست خود را نمی‌شستید، اکنون نیز با شستشوی بیش از حد لازم، سیستم ایمنی خود را به چالش می‌کشید. ذکر این نکته حائز اهمیت است، زیرا، در طول بیماری همه گیر COVID-۱۹، ما باید پیام سلامتی را در مورد اهمیت شستشوی مرتب دست به طور قاطع درک کرده باشیم. اما نباید در این زمینه افراط داشته باشیم.

جویدن ناخن‌ها
چگونه جویدن ناخن‌ها باعث ضعف سیستم ایمنی بدن می‌شود؟ علاوه بر این شما به طور بالقوه از چرک‌های زیر ناخن‌های خود نیز بیمار می‌شوید. علت اصلی جویدن ناخن‌ها معمولا اضطراب، استرس و سایر شرایط سلامت روان است. افرادی که ناخن‌های خود را می‌جوند اغلب استرس دارند و جالب است بدانید که استرس مزمن منجر به اختلال در تنظیم سیستم ایمنی بدن می‌شود. هنگامی که دچار استرس یا اضطراب می‌شویم، سیستم عصبی سمپاتیک با ترشح آدرنالین به حالت واکنش می‌رود.

بی توجهی به سلامت دندان‌ها
مدت‌ها است که پژوهشگران تاکید کرده اندبین سلامت دهان و دندان و سلامت عمومی ارتباط برقرار است. با این وجود، ممکن است این موضوع فوراً آشکار نشود. بسیار مهم است که مسواک بزنید و نخ دندان بزنید و به بیماری‌های لثه و دندان‌های خود نیز توجه نشان دهید. بی توجهی به این موضوع باعث ایجاد یک واکنش التهابی می‌شود، که در صورت طولانی شدن، می‌تواند به سیستم ایمنی بدن آسیب بزند.

نوشیدن مکرر خوراکی‌های قندی
تحقیقات تأیید کرده اند که افرادی که مرتب نوشیدنی‌های قندی می‌نوشند، دارای سطح نشانگر التهابی بالایی هستند. در یک مطالعه که داده‌های مربوط به بررسی ملی آزمایشات بهداشتی و تغذیه‌ای را مورد بررسی قرار داده است، گزارش شده که با کاهش مصرف نوشیدنی‌های قندی (نوشابه و آب میوه)، نشانگر‌های التهابی بهبود یافته اند.

مصرف مکرر فست فود
آیا می‌دانید هنگامی که همبرگر می‌خورید بدن واکنشی نشان می‌دهد که انگار باکتری‌های مضر را بلعیده اید؟ چربی زیاد، نمک و کربوهیدرات زیاد باعث تحریک سیستم ایمنی بدن می‌شود و برخی از مطالعات نشان می‌دهند که تغذیه ضعیف در واقع عواقب منفی طولانی مدت بر سیستم ایمنی بدن و سلامتی ما دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار