معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شهرستان گراش از انجام آزمایش کرونا برای مسافرین کشورهای حوزه خلیج فارس در شهرستان گراش خبر داد و بیان داشت : به خاطر اطمینان از سلامت مسافران و برای حفظ سلامت خانواده و شهروندان ، این افراد می بایست برای انجام آزمایش کرونا به درمانگاه ۱۶ ساعته محمد رسول الله (ص) این شهرستان مراجعه کنند.
کد خبر: ۸۴۴۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۸ 02 May 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سید جواد محقق روز شنبه بیان داشت ، مسافران این کشورها به محض ورود به فرودگاه لارستان فُرمی را به که منظور انجام آزمایش کرونا در اختیار آنها قرار می گیرد تکمیل میکنند.

دکتر محقق با اشاره به حضوره نماینده علوم پزشکی گراش در فرودگاه لارستان گفت: آزمایشگاه کرونا گراش ظرفیت انجام صد تست در روز را دارد از هفتم اردیبهشت ماه تست کرونا از مسافرین در گراش گرفته شده و انجام تست برای پزشکان خانواده و پرستاران بخش کرونا نیز انجام می شود و در مراحل بعدی، برای پزشکان اورژانس و پرستاران بخش های ویژه و گروهه‌ای دیگر انجام خواهد شد، لذا احتمال افزایش تعداد مبتلایان به دلیل انجام بیماریابی در گراش وجود دارد.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی شهرستان گراش ضمن دعوت از مسافرینی که از کشورهای حوزه خلیج فارس برگشته اند برای انجام تست کرونا افزود: شاید این مسافرین بگویند ما در آنجا چندین روز قرنطینه بوده ایم و هیچ گونه علایمی نداریم ولی این عزیزان باید بدانند بسیاری از مواقع، فرد ناقل بدون علامت است و احتمال ابتلا در مسیر برگشت نیز وجود دارد و انجام تست کرونا به عنوان دقیق ترین تشخیص برای کرونا برای همه مسافرین این کشورها بخصوص افرادی که در هفته اخیر به شهر برگشته اند ضروری است .

محقق از همه این مسافرین درخواست کرد برای انجام آزمایش کرونا به درمانگاه محمد رسول الله (ص) مراجعه کنند و از ارسال نمونه های شهرستان لامرد و مهر به آزمایشگاه نیز خبر داد و گفت: اطلاعات تکمیلی و آمار آزمایش ها از طریق روابط عمومی اعلام خواهد شد.

این مقام مسوول با اشاره به اینکه انتقال این ویروس از طریق زنجیره انسانی اتفاق می افتد تاکید کرد: کرونا همچنان در کشور قربانی می گیرد لذا باید فاصله گذاری اجتماعی و توصیه های بهداشتی و اصول پیشگیرانه همچنان رعایت شود.

تا کنون علاوه بر شیراز در شهرستان‌های ، فسا ، جهرم ، لارستان ، گراش ، آباده ؛ مرودشت ؛ اقلید ، استهبان ؛ خرم بید؛ رستم ؛ کازرون ، فیروزآباد ؛ کوه چنار ؛ کوار ، سپیدان ؛ داراب ؛ پاسارگاد ؛ ممسنی ؛ زرقان ، لامرد ؛ ارسنجان ، سروستان ، بوانات ؛ نی ریز ، ؛ مُهر ؛ زرین دشت ؛ قیروکارزین ؛ بیضا ؛ سرچهان ؛ فراشبند ؛ خرامه و بختگان بیماری کرونا شایع شده است.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ۲۴ ساعت گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸۰۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شده اند و مجموع بیماران به ۹۶ هزار و ۴۴۸ نفر رسیده است، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۵ بیمار کرونا جان خود را از دست داده اند.

شهرستان گراش در فاصله ۳۵۹ کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار