رئیس اتحادیه طلافروشان شیراز با اشاره به اینکه رونق اصلی کار صنف طلافروش در اعیاد مذهبی و کشوری است و به‌گونه‌ای در این ایام خرج یک سال خود را برداشت می‌کند، گفت: متأسفانه این صنف در ایام رجب و شعبان و عید نوروز که بیشترین میزان فروش را دارد، تعطیل شد و کسبه خسارات هنگفت و جبران‌ناپذیری را متحمل شدند.
کد خبر: ۸۴۳۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 29 April 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:محمدحسین مستغنی بابیان اینکه پس از آغاز به کار رسمی اصناف، طلافروشان آخرین صنوفی بودند که فعالیت خود را آغاز کردند، اظهار داشت: از ۳۰ فروردین‌ که اعلام شد اصناف جز بازارچه‌ها می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند، ما به احترام همکاران خود در بازارچه‌ها فعالیت خود را در نصف روز داشتیم و زمانی که پاساژها باز شدند تمام‌وقت در خدمت مردم هستیم.

وی بااشاره به وضعیت خریدوفروش طلا در شرایط فعلی گفت: متأسفانه در شرایط ناهموار کنونی که اکثر مشاغل دچار ضرر و زیان شده و یا افراد بیکار شده‌اند، کسی برای خرید طلا مراجعه نمی‌کند و ازآنجایی‌که طلا یک کالای سرمایه‌ای است، اکثر مراجعات محدود این روزها برای فروش و خرج کردن برای گذران زندگی است این صنف زیان هنگفت را متحمل خواهند شد.

مستغنی در بخش دیگری از این گفت‌وگو اشاره کرد: به جهت اینکه در این صنف کسی آماری از تولیداتش نمی‌دهد، به لحاظ آماری ضعیف هستیم و نمی‌توانیم میزان دقیق خریدوفروش یا تولیدات را در استان و یا حتی شهر شیراز عنوان کنیم.

رئیس اتحادیه طلافروشان تأکید کرد: از چهارماهه پیش تاکنون هیچ تولیدکننده‌ای کالایی را برای فروش نیاورده است و این اتفاق خوبی برای صنف طلافروش نیست.

وی ضمن اشاره به نوسانات شدید طلا در ایام کرونا اظهار داشت: در این ایام طلا با جهشی زیاد تا نرخ ۶۵۰ هزار تومان برای هر گرم طلا هم رسید و سپس به ۶۰۵ هزار تومان سقوط کرد و در چند روز اخیر بازهم شاهد افزایش قیمت تا ۶۶۰ هزار تومان بودیم و امروز هر گرم طلا در بازار شیراز به نرخ ۶۳۷ هزار تومان معامله می‌شود.

مستغنی گفت: برای جبران این خسارت‌های هنگفت تنها به آینده روشن امید داریم و درخواست بسته حمایتی نداده‌ایم چراکه در صورت دریافت وام یا بسته‌های حمایتی که قطعاً باید با سود برگردانده شوند، متحمل پرداخت ضررهای بیشتری خواهیم شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار