رئیس شوری اسلامی شهر شیراز گفت:مافیایی وجود دارد که به دنبال کسب سود و درامد های میلیاردی از باغات قصردشت است و تنها افکار عمومی می‌تواند سد محکمی برای زیاده خواهی‌های عده‌ای باشد.
کد خبر: ۸۴۳۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸ 28 April 2020

تابناک فارس به نقل از مهر: عبدالرزاق موسوی ظهر سه شنبه با حضور در ویدئو کنفرانس نشست خبری روز شوراها در میان خبرنگاران بیان کرد: شورای شهر طرح ساماندهی باغات قصردشت را مصوب کرد با اینحال این طرح هنوز نهایی نشده است اما هنوز هم برخی هستند که به دنبال این موضوع بوده که از باغات قصردشت کسب درامد های میلیاردی داشته باشند.

وی در خصوص نحوه تخریب باغات قصردشت نیز متذکر شد: بر اساس سه مؤلفه باغات قصردشت در خطر تغییر کاربری هستند اولین مؤلفه کارگروه امور زیربنایی است و مؤلفه دوم نیز کمیسیون ماده ۵ و مؤلفه سوم نیز کمیسیون ماده ۱۰۰ است و این در حالی است که همه کسانی که به دنبال توسعه شهر هستند بر این اصل به توافق رسیده اند که نباید باغات قصردشت تخریب شوند و این مهم تحقق نمی‌یابد مگر اینکه نظارت عموممی و مشارکت مردم در راستای حفظ باغات قصردشت وجود داشته باشد.

او ادامه داد: مافیایی وجود دارد که به دنبال کسب سود و درامد های میلیاردی از باغات قصردشت است و تنها افکار عمومی می‌تواند سد محکمی برای زیاده خواهی‌های عده‌ای باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز تاکید کرد: طی دوره‌های قبل شورا و شهرداری حتماً دلایل محکمی برای تغییر کاربری باغات قصردشت داشته اند اما برای بررسی دقیق‌تر میزان تغییر کاربری بایستی میزان این تغییرات طی دوره قبل را با سه سال اخیر مقایسه کنید.

او ادامه داد: مشکلات مالی همواره در شهرداری‌ها وجود داشته است اما ایجاد ساختمان‌های بلند در سطح شهر شیراز و پل سازی در این شهر یکی از موضوعاتی است که در تغییر کاربری باغات قصردشت نیز باید مورد توجه باشد.

حق اظهار نظر دارم

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص رأی پرونده شهرداران فعلی و سابق گفت: من به عنوان یک وکیل و کارشناس حقوقی حق اظهار نظر در مورد این پرونده را دارم و امیدواریم با بررسی این پرونده در دادگاه تجدید نظر احکام صادره در دادگاه با رأی دادگاه بدوی متفاوت باشد.

موسوی اضافه کرد: دادگاه تجدید نظر باید رأی را دوباره مورد بررسی قرار دهد و ادله ارائه شده توسط افراد را مورد بررسی بیشتر قرار دهند این در حالی است که انتظار می‌رود رأی نهایی که صادر شود افرادی که در این حادثه مقصر هستند شناخته و به اطلاع عامه مردم برسند.

او ادامه داد: این موضوع که فکر کنیم کسی در این رخد اد مقصر نیست و تنها بلایای طبیعی عامل این رخداد بوده است صحیح نیست بلکه در این رویداد حتماً شاهد قصور انسانی نیز بوده اینکه باید تمامی ابعاد حادثه سیل ۵ فروردین ۹۸ در دادگاهی که برای این موضوع در نظر گرفته شده است مورد بررسی قرار داده شود.

موسوی خاطرنشان کرد: هرفردی که در دادگاه مقصر شناخته شود باید مجازات شود اما امیدواریم رائی که توسط دادگاه تجدیدنظر صادر می‌شود با رأی دادگاه بدوی متفاوت باشد.

رئیس شورای شهر شیراز همچنین متذکر شد: پیشتر اظهار نظرهایی در خصوص این پرونده به نقل از رئیس شورای شهر مطرح شده بود که این موضوع دارای ۲ بعد بود اولین بعد آن این است که نباید رأی دادگاه تا زمانی که به قطعیت نرسیده است در رسانه‌ها اعلام شود و این در حالی بود که با درخواست طرفین پرونده به دادگاه تجدید نظر ارسال شده بود.

به اعتقاد موسوی انتشار احکامی که هنوز به قطعیت نرسیده است مصداق بارز جرم بوده است.

تعدیل نیرو نداریم

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص شرایط اقتصادی شهرداری نیز تاکید کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا تأثیرات اقتصادی زیادی بر شهرداری و تمامی بنگاه‌های اقتصادی گذاشته است هنوز معلوم نیست که بودجه امسال چند درصد محقق شود اما نکته‌ای که واضح است این بوده که تعدیل نیرو در شهرداری صورت نمی‌گیرد.

موسوی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه ریزی هایی که در شهرداری و شورای شهر صورت گرفته است این دو نهاد برای هر سه حالت پایداری بیماری، کاهش بیماری و از بین رفتن کامل بیماری در سطح جامعه برنامه ریزی کرده و دارای برنامه‌های مشخصی در راستای اجرای طرح‌های عمرانی در سطح کلان شهر شیراز است.

رئیس شورای شهر شیراز اظهار کرد: محدودیت تحقق بودجه سال ۹۹ اعث شده تا نسبت به دسته بندی پروژه‌های انسان محور و عمرانی اقدامات لازم صورت بگیرد با این حال یکی از اصلی ترین برنامه‌های شهرداری و شورای شهر اجرای پروژه‌های اولویت دار و انسان محور شهرداری است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار