حضور عادی مردم در شهر فسا در روزهای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند، زنگ خطر بی‌توجهی شهروندان به ویروس کرونا را به صدا درآورده است.
کد خبر: ۸۴۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۳ 23 April 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:با آغاز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند و آغاز به‌کار تعدادی از اصناف استان فارس همزمان با سراسر کشور، شاید عده‌ای تصور کرده که اوضاع عادی شده و دیگر قرار نیست کرونا بگیرند.

حضور عادی مردم در شهر فسا در روزهای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند، زنگ خطر بی‌توجهی شهروندان به ویروس کرونا را به صدا درآورده است.
معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه شهرستان فسا گفت: بیماری کرونا هنوز نه تنها در فارس و ایران بلکه در جهان به عنوان پالشی بزرگ مطرح استو نباید برخی شهروندان باز شدن مغازه ها را به معنای بسته شدن پرونده کرونا بدانند.
حسین آرگیو پنجشنبه  اظهار داشت: این بیماری هنوز در دنیا به عنوان چالشی بزرگ مطرح است و بنا نیست که جامعه، خطر آن را تمام شده تلقی کند.
وی به مردم توصیه کرد که در خانه ها بمانند و برای کارهای غیر ضروری از منازل خارج نشوند.
فرماندار فسا ادامه داد: علاوه بر سلامت شهروندان ،تامین معیشت و سلامت روح و روان جامعه نیز حائز اهمیت است.
به گفته وی در چنین شرایطی فعالیت های صنوف با خطر کمتر همراه با رعایت اصول بهداشتی ، راهکاری مهم برای کاهش امواج سهمگین مشکلات اجتماعی است.
آرگیو ادامه داد: دوران کرونا و پساکرونا همراه با آسیب های اجتماعی و روحی و تبعات ناشی از آن است که با تشکیل کمیته و اتاق فکری متشکل از صاحب نظران و مسوولان، لازم است تا ابعاد مختلف این آسیب ها شناسایی و برای حل مشکلات اقدام شود.
متخصص بیماری های عفونی در دانشگاه علوم پزشکی فسا هم گفت: عدم توجه یک خانواده فسایی به هشدارها و توصیه های بهداشتی مبنی بر عدم حضور در دورهمی های خانوادگی باعث شد تا اکثریت اعضا آن خانواده به کرونا مبتلا شوند.
دکتر زهرا پورمنتصری با بیان اینکه تجمعات خانوادگی می تواند خطر آفرین باشد اظهار داشت: ابتلای تعداد قابل توجهی از اعضای یک خانواده به کرونا در شهرستان فسا بعلت توجه نکردن به هشدارها و توصیه های بهداشتی و حضور در دورهمی ها و تجمعات خانوادگی، زنگ خطری برای همشهریان است تا هر چه بیشتر هشدارها را جدی بگیرند.

پورمنتصری گفت:متاسفانه باز شدن اصناف تاثیر زیاد بر تجمع افراد داشته و این موضوع شیوع انتقال ویروس کرونا را افزایش داده است.
وی ادامه داد: مردم از فروشندگان که بر اساس مصوبه وزارت بهداشت آغاز به فعالیت کرده و اصول بهداشتی را رعایت می کنند خرید کنند.
به گفته وی رفتار این ویروس غیر قابل پیش بینی است و عواقب جبران ناپذیری را به جا خواهد گذاشت.
وی گفت: رعایت اصول بهداشتی و حفظ فاصله فیزیکی از الزامات پیشگیری از این بیماری است.

بنا به اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر سوم اردیبهشت‌ماه جاری، ۸۵ هزار و ۹۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جانباختگان کرونا در کشور به پنج هزار و ۳۹۱ نفر رسید و ۶۳ هزار و ۱۱۳ نفر بهبود یافتند.

در استان فارس، علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا ، کوهچنار و سرچهان بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند، همچنین نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا با ظرفیت ۲۰۰ تخت نیز در ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز تجهیز شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار