رئیس پلیس فتا فارس ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان‌ گفت: متأسفانه افراد سودجو در این ایام با سوءاستفاده از احساسات انسان دوستانه هم‌وطنان عزیز به دنبال کلاهبرداری از آنان هستند.
کد خبر: ۸۴۰۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۰ 21 April 2020

تابناک فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: هم‌وطنانی که قصد دارند کمک‌های مردمی و یا کفاره روزه خود را از بستر فضای مجازی از طریق مؤسسات خیریه فعال در این حوزه پرداخت نمایند، نسبت به اصالت آن‌ها اطمینان حاصل کرده و توجه داشته باشند که حتماً از طریق شرکت‌ها و مؤسسات شناخته‌شده در کشور که توسط رسانه‌های جمعی (رادیو، تلویزیون و...) اقدام به اعلام شماره‌حساب‌های رسمی خود می‌کنند، اقدام کنند.

این مقام مسئول از حضور شبانه‌ روزی پلیس فتا در فضای مجازی خبر داد و گفت: این پلیس به‌ صورت مداوم در حال پایش این فضا بوده و در صورت مشاهده هرگونه مورد مجرمانه، با اقدامات پیش‌دستانه به دنبال برخورد و مقابله با مجرمان سایبری هستند.

وی در این خصوص گفت: باتوجه به این که روزه‌ داران عزیز و شهروندان در این ماه اقدام به اعمال و عبادات قرآنی نموده و ساعات خود را با خلوت و راز ونیاز با پروردگار خود می‌گذرانند و یکی از بهترین روش‌ها استفاده از اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارهای قرآنی و ادعیه می‌باشد کلاهبرداران از این فضا سوءاستفاده نموده و با ارائه اپلیکیشن‌هایی که مورد تأیید و اعتبار نمی‌باشد و با اخذ مبالغی هرچند کم اقدام به کلاهبرداری یا هدایت شهروندان به صفحات جعلی (فیشینگ) می‌ کنند.

این مقام انتظامی در این خصوص ادامه داد: شهروندان برای تهیه اینگونه نرم‌افزارها باید از سایت‌ها‌ی مجاز و معتبر اقدام نمایند و مراقب سوءاستفاده کلاهبرداران باشند.

سرهنگ سلیمانی سایت پلیس فتا را مرجع کاملی از مطالب آموزشی برشمرد و اظهار داشت : هم‌وطنان عزیز با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir می‌توانند موارد آموزشی و هشداری موردنیاز خود را دریافت نموده و در صورت نیاز راهنمایی‌های لازم را از طریق لینک "سامانه پاسخگویی به‌فوریت‌های سایبری" دریافت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار