نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: مردم اگر موانع در مقابلشان برداشته شود کارهای خوبی انجام می‌دهند؛ بسیاری از موانع و ضوابط نیاز نیست اگر کمک شود تا مردم وارد عرصه تولید شوند و پس از آن به جهش تولید اندیشید.
کد خبر: ۸۴۰۴۷۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۹ 19 April 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: آیت‌الله لطف‌الله دژکام عصر امروز در دیدار با رئیس کل دادگستری استان فارس اظهار داشت: استان فارس مجموعه بسیار بزرگی است و تقریبا 10 برابر برخی از استان‌ها جمعیت دارد و اداره و نظارت بر روی کار در هر بخشی از استان مشکل است اما باید هر سال رو به جلو حرکت کنیم تا به نقطه مطلوبی که از نظر چشم‌انداز برای کشور ترسیم شده است، برسیم.

وی با بیان اینکه دشمن برای تبلیغات و فضاسازی 2 نقطه ضعف را برای ما جلوه گر می‌کند، گفت: یک مسئله این است که حس شهروندان کشور ما را به نحوی تغییر دهند که در کشور ما همه چیز رهاست و مدیریتی در هیچ سطحی وجود ندارد که دستگاه قضایی در این قسمت باید برنامه‌ریزی کند که این تصور تغییر کند.

امام جمعه شیراز بیان کرد: مسئله دیگر که دشمن به دنبال فضاسازی است، این است که در کشور حساب و کتابی نیست؛ هر 2 مورد جنگ نرم است و باید در عرصه مقابله با جنگ نرم بررسی شود ولی وقتی یک مورد را ولو حیله‌گرانه بسیار بیان کردند و در آن راستا دقیق کار کردند تبدیل به یک باور عمومی در جامعه می‌شود.

دژکام با بیان اینکه در ماجرای مهار کرونا کشور ما از بسیاری کشورهای دیگر موفق‌تر بوده است، عنوان کرد: در رسانه‌های غربی به نحوی ابراز شد که گویی در طول این مدت ما اصلا مدیریتی نداشته‌ایم و فضای کرونایی در کشور رها شده بود درحالی که ایران به خوبی توانست این بحران را مدیریت کند ولی این بروز پیدا نمی‌کند یعنی در قسمت‌هایی که ما موفق هستیم کسی تعریف نمی‌کند اما اگر جایی گیری داشته باشیم نمود پیدا می‌کند.

 

وی با بیان اینکه در بحث دستگاه قضایی نیز از توانمندی‌های ما تعریف نمی‌شود اما تا نقطه ضعفی می‌بینند آن را بزرگ می‌کنند، تصریح کرد: البته نقد لازم و واجب است اما نیاز است که این 2 معضل و آسیب اجتماعی با تمهیداتی برطرف شود تا اقتدار نظام تثبیت شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به راهکارهایی برای حل این مشکل گفت: راه حل نخست این است که با همکاری روحانیت می‌توانیم به نقطه‌ای برسیم که وقتی حکمی در دادگاه بدوی صادر می‌شود همه اطمینان بالای 90 درصد به درستی حکم داشته باشیم تا اجرا شود و نقص در حکم موجب اطاله دادرسی و مشکلات بعدی نشود.

دژکام با تاکید بر اینکه نکته دیگر بحث قاطعیت است، افزود: در برخی موارد اجرای احکام زمان‌بر است و مدت‌های طولانی یک حکم صادر شده است که باید اجرا شود، اگر این اتفاق با قاطعیت رخ دهد مردم متوجه می‌شوند که در کشور ما قانون حاکمیت می‌کند که منجر به پیشگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه بخشی از این فرایند به اقدامات دادگستری و بخش دیگر به قسمت فرهنگی و پیشگیری باز می‌گردد، بیان کرد: از جمله کارهای فرهنگی دستگاه قضایی که باید نسبت به بیرون انجام گیرد تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌های به موقع است تا مقابل تبلیغات دشمن را بگیرد.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: رسانه‌ها و دستگاه تبلیغی درون کشور باید به کمک شما بیایند ولی اطلاع‌رسانی مناسب، جهت‌گیری وهماهنگی بین دستگاه‌ها باید از درون مجموعه قضایی باشد.

وی با اشاره به بحث جهش تولید و هدف‌گذاری مقام معظم رهبری در سال 99 بیان کرد: در باب رونق تولید رهبری شاخص و نشانه ارائه نکردند اما در بحث جهش تولید رهبری فرمودند که در زندگی مردم باید دیده شود و برای مردم ملموس باشد بنابراین باید برای بهبود فضای کسب و کار برنامه‌ریزی و اقدام کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس تصریح کرد: مردم اگر موانع در مقابلشان برداشته شود کارهای خوبی انجام می‌دهند؛ بسیاری از موانع و ضوابط نیاز نیست اگر کمک شود تا مردم وارد عرصه تولید شوند و پس از آن به جهش تولید اندیشید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار