رحمانی گفت: پیش بینی تولید جو در سال جاری در استان ۳۷۰ هزار تن است که حدود ۳۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش دارد.
کد خبر: ۸۳۸۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲ 13 April 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: جلسه ای با حضور مدیر کل پشتیبانی امور دام استان و معاونین مربوطه، مدیران، توسعه بازرگانی، زراعت و انفورماتیک سازمان جهادکشاورزی استان فارس، معاونت بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان و همچنین تعدادی از کارشناسان مربوطه در سالن اجتماعات اداره کل پشتیبانی امور دام استان فارس برگزار شد.

«رهام رحمانی»، در ابتدای جلسه ضمن خیرمقدم و تشکر از حضور مدعوین در جلسه به خاطر شرایط خاص حال حاضر، گزارشی از دستورالعمل های ابلاغی خرید جو بر اساس سیاست قیمت تضمینی را ارائه کرد و گفت: پیش بینی تولید جو در سال جاری در استان 370 هزار تن است که حدود 30 درصد نسبت به سال قبل افزایش دارد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان فارس ضمن برشمردن مشکلات خرید تضمینی جو در سال گذشته، ابراز امیدواری کرد: با تعامل خوب تعاون روستایی استان و مدیران مربوطه بتوانیم با خرید به موقع در سال جاری، از ضرر و زیان کشاورزان جلوگیری کنیم.

وی قیمت کف اعلام شده توسط ستاد تنظیم بازار کشور را برای خرید محصول جو یک هزار و 630 تومان به ازای هر کیلوگرم اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه جو خریداری شده از کشاورزان از طریق سازمان بورس به متقاضیان عرضه می شود، قیمت واقعی را عرضه و تقاضا مشخص می کند و در صورتی که قیمت بازار بالاتر از قیمت کف اعلامی باشد ارزش فروش محصول به حساب کشاورزان واریز می شود و در صورتی که قیمت بازار پایین تر از قیمت کف اعلامی باشد، شرکت پشتیبانی امور دام جو تحویلی را با قیمت مصوب یک هزار و 630 تومان خریداری و ذخیره می کند.

رحمانی، مهمترین مشکل حال حاضر در خرید تضمینی جو را عدم آگاهی و آشنایی کشاورزان و تولیدکنندگان با فرآیند خرید بر اساس سیاست قیمت تضمینی دانست و اضافه کرد: این مشکل با همت مدیران و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان و شهرستان ها حل شود.

 

 

برچسب ها: برداشت ، جو ، مزارع ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار