رحیمی بانک ها را یکی از ارکان اصلی در زمینه جهش تولید دانست و افزود: بانک ها باید تسهیل کننده باشند و با کاهش محدودیت ها، رویکرد خود را از واسطه گری و بخش خدمات که سودهای بالایی را به آن ها می رساند به سوی بخش تولیدی سوق دهند.
کد خبر: ۸۳۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹ 13 April 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت الله رحیمی دوشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی استان فارس افزود: در مسیر جهش تولید تامین زیرساخت هایی همچون آب، برق، گاز، ارتباطات، راه و سلامت بر عهده دولت است که باید در این چارچوب پروژه ها تعریف و به وسیله دستگاه های اجرایی عملیاتی شود.
استاندار فارس با بیان اینکه تامین سرمایه برای ایجاد زیرساخت ها از منابع مختلف و با روش های متنوعی همچون فاینانس از منابع داخلی و خارجی و مشارکت صورت می گیرد، گفت: از جمله وظایف دولت در این زمینه سیاستگذاری های مالی و پولی مانند سود وام ها، بیمه ها، معافیت های مالیاتی، تسهیلات مختلف و مشوق های صادراتی است که می تواند موجب جهش تولید شود.
رحیمی بانک ها را یکی از ارکان اصلی در زمینه جهش تولید دانست و افزود: بانک ها باید تسهیل کننده باشند و با کاهش محدودیت ها، رویکرد خود را از واسطه گری و بخش خدمات که سودهای بالایی را به آن ها می رساند به سوی بخش تولیدی سوق دهند.
وی ادامه داد: نگاه دقیق و ظریف رهبر معظم انقلاب برای تبدیل تهدید تحریم به فرصت در نامگذاری سال ۱۳۹۹ تحت عنوان جهش تولید، باید مورد توجه جدی و مستمر مدیران استان قرار داشته باشد، هر تهدیدی درون خود یک فرصت دارد و از این فرصت باید برای جهش تولید و در نتیجه گسترش اشتغال پایدار و افزایش تولید ثروت و رفاه مردم استفاده کنیم.
استاندار فارس در ادامه با بیان این که چالش امروز کشور عبور از بیماری کروناست و در این زمینه باید از همه ظرفیت های موجود استفاده کنیم، گفت: حفاظت از سلامتی و جان مردم اولویت همه دستگاه های اجرایی باشد و به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا باید همه توان خود را در اختیار دستگاه های مسوول و بخش بهداشت و درمان کشور قرار دهند.
رحیمی با تاکید بر این که کارگروه ها و گروه های کاری زیر مجموعه شورای برنامه ریزی استان، معتمدین شورا هستند، خواستار توجه جدی آنان به تهیه طرح های کارشناسی در حوزه های مختلف شد.
وی با اشاره به این که جذب اعتبارات باید در دستور کار همه دستگاه های اجرایی باشد، افزود: با توجه به ظرفیت های بودجه سال ۹۹ باید از اعتبارات متمرکز و اعتبارات داخلی شرکت های دولتی حداکثر استفاده صورت گیرد.
وی به اهمیت پرداخت پاداش بازنشستگی کارکنان دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: پاداش بازنشستگی باید از فروش اموال منقول و غیرمنقول دستگاه ها پرداخت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار