کد خبر: ۸۳۷۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۷ 11 April 2020

 

دکتر بهرام پارسایی، نماینده شیراز در صحن علنی مجلس گفت: در ابتدای کار در مدیریت پروازها و ورودی‌ها به کشور سهل‌انگاری شد و کسی هم پاسخگو نیست. مشکل اصلی در کشور ما اینست که افراد در مقابل تصمیم‌گیری‌هایی که کشور را با بحران مواجه می‌کند، پاسخگو نیستند.
این افراد اگر الان پاسخگو نباشند، قطعا در قبال تاریخ پاسخگو خواهند بود.

از سیاسی کردن مساله و بهره‌برداری‌های سیاسی پرهیز کنید. افرادی که دلسوز هستند واقعیتها را به جامعه بگویند و شفاف‌سازی کنند.

در طول تاریخ مردم برای کشور بودند و جان‌فشانی کردند. الان هم فشار تحریم بر دوش مردم است. مسئولین مشکلی ندارند. یکبار کشور برای مردم باشد. صندوق ذخیره ملی، نهادها و سازمانهایی که همیشه از امتیازات خاص برخوردار بودند، مثل بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی، آستان قدس، اوقاف، همه دو‌ماه در خدمت مردم باشند. دو ماه تمام دارایی‌شان را بدهند. مسئولین اجرایی مدام از مشکلات اقتصادی و تحریمها صحبت نکنند.

با هر ساز و کاری کشور باید دو ماه قرنطینه شود. از کشورهایی که قرنطینه کردند و موفق بوده‌اند، درس بگیریم. اینکه سازمان بهداشت جهانی از ما نظر می‌خواهد دچار سوتفاهم نشویم، سازمان بهداشت جهانی از تمام کشورهای مبتلا نظر میخواهد.

خواهش می‌کنم آمارهای غلط ندهیم. آمار ۲۰هزار تخت بیمارستانی خالی، آمار واهی است. شهر شیراز به عنوان قطب پزشکی کشور قبل از شیوع کرونا ۳۰درصد بیشتر از ظرفیتش پذیرش بیمار داشت. چطور الان اینقدر تخت خالی دارد؟! هر تختی را نمی‌توانید بگویید تخت بیمارستانی.
راحت نشان دادن مساله به جامعه باعث می‌شود آن قشر از جامعه که مردد هستند، مساله را جدی نگیرد و تاوانش را کل کشور پس بدهند.

در بحث دارو و درمان، داروهایی که در کشورهای دیگر نتیجه مثبت داده‌اند، دیگر از صفر شروع نکنیم. بخاطر ملت از آن تحربیات استفاده کنیم.

وزیر کشور گفت آمار ورودی بیمارستانها کاهش پیدا کرده است. این دال بر کاهش تعداد مبتلایان نیست. علتش این است که در روزهای اول هر بیمار سرماخوردگی به بیمارستان مراجعه می‌کرد، اما الان علائم را می‌دانند و بعضی‌ها خود را قرنطینه می‌کنند یا بعضی‌ها از ترس مراجعه نمی‌کنند. این آمار غلط، کشور را به مسیر غلط نبرد.

بدون تعارف بیشترین مبتلایان و تلفات را ما در کادر درمان کشور داریم. این آماری است که مستقیما در فضای مجازی پخش می‌شود و کسی نمی‌تواند آنرا انکار کند. این دو موضوع را نشان می‌دهد: یا شیوع بالای بیماری در کشور، و یا عدم تهیه امکانات اولیه برای سد اولیه دفاع.
بار پشت این سد اگر افزایش پیدا کند، این سد می‌شکند و همه را درگیر می‌کند. کادر پزشکی یک توانی دارد. تمجید و تعریف از کادر پزشکی درمانش نیست. دولت چرا نیرو استخدام نمی‌کند که اینقدر فشار روی کادر درمان نباشد؟ این که دست خود دولت است.

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار