استاندار فارس گفت: آمار مبتلایان و تعداد فوت شدگان در اثر بیماری کرونا در این استان با توجه به جمعیتی که دارد، نسبت به کل کشور و حتی کل دنیا، نرخ بسیار پایین‌تری است.
کد خبر: ۸۳۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹ 08 April 2020

تابناک فارس به نقل از میزان :عنایت‌الله رحیمی با بیان اینکه تصمیمات دقیق و مناسبی برای مهار بیماری کرونا در استان فارس گرفته شده است، گفت: در قالب اعلام آمادگی که به مردم شد، آنها همکاری‌های یسیار خوبی را با بدنه مدیریتی و اجرایی ستاد مقابله با کرونا در سطح استان فارس داشتند.

وی ادامه داد: تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها، صنوف و حمل ونقل درون شهری و کنترل مبادی ورودی و خروجی شهر‌ها خصوصا در روز طبیعت که با همکاری مردم به‌خوبی طرح فاصله گذاری اجتماعی انجام شد، در کنترل بیماری کرونا در سطح استان فارس بسیار تاثیرگذار بوده است.

رحیمی خاطرنشان کرد: هم اکنون در راستای اجرا و همکاری تصمیمات جدید و کلان ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در کشور، برای اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی در سطح استان فارس نیز تدابیر اندیشیده شده است و پروتکل‌های لازم برای فعالیت‌های مختلف تدوین و به بخش‌های مختلف تیر ابلاغ شده است.

استاندار فارس گفت: کمیته بازرسی ستاد مقابله با کرونا در این استان، به‌طور مرتب صنوفی که مجاز به فعالیت هستند را زیر نظر دارد تا میزان پایبندی آنها تعهداتی که آنها نسبت به طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی دارند را بسنجد.


رحیمی بیان داشت: در استان فارس تاکنون از ۱۰ هزار و ۹۷۲ نفر از همشهریان تست کرونا گرفته شده است که از این تعداد، یک هزارو ۴۰۸ نفر تست‌شان مثبت بوده است و از ابتدای شروع این بیماری تاکنون متاسفانه ۴۰ نفر فوتی در استان فارس داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: آمار مبتلایان و تعداد فوت شدگان در اثر بیماری کرونا در استان فارس با توجه به جمعیتی که دارد، نسبت به کل کشور و حتی کل دنیا، نرخ بسیار پایین‌تری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار