استاندار ایلام:
استاندار ایلام با اشاره به اینکه سفر رئیس جمهور به استان ایلام در آینده انجام می شود گفت: واحد الفین پتروشیمی ایلام و سد گلال آماده افتتاح و بهره برداری در اردیبهشت ماه امسال است.
کد خبر: ۸۳۷۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 08 April 2020

به گزارش تابناک ایلام؛ قاسم سلیمانی‌دشتکی در نشست ویدیو کنفرانس با رییس جمهوری و استانداران کشور اظهار داشت: نرخ بیکاری در استان ایلام که در دولت یازدهم ۱۷.۵ نیم درصد بود در آغاز دولت دوازدهم به ۱۱.۷ درصد و امسال در سه ماهه آخر سال ۹۸ به عدد هفت رسید و ما جزو سه استان برتر کشور در این زمینه هستیم.

وی ضمن قدردانی از رییس جمهوری به دلیل مدیریت عالی مشکلات سال های اخیر از تحریم، دفع مانع تراشی های داخلی و خارجی، مدیریت حوادث بعدی از جمله زلزله، سیل و اکنون هم کرونا، افزود: سال گذشته بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان در بخش های مختلف از جمله نفت در استان ایلام سرمایه گذاری شد و بیش از ۲۰۰ درصد رشد سرمایه گذاری در سال ۹۸ داشتیم.

سلیمانی دشتکی با بیان اینکه همچنان بیکاری جوانان در استان وجود دارد و نیازمند توجهات ویژه برای تداوم راه هستیم، یادآور شد: امسال چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زوار عتبات و اربعین از مرز مهران تردد داشتند و متوسط روزانه ۶۰۰ کامیون محصولات تجاری به کشور عراق صادرات صورت گرفت.

وی اضافه کرد: پنج هزار اتباع خارجی مستقر در مهران حضور داشت که کشور عراق اجازه ورود این اتباع را به کشور خود نمی داد و ما این افراد را به کشور خود بازگرداندیم.

استاندار ایلام در خصوص شیوع کرونا نیز گفت: از جمله عواملی که سبب انتشار این بیماری در استان شد، ورود مسافرانی از کرج، تهران و به خصوص قم است همچنین وضعیت انتخابات در ایلام به دلیل بافت قومی و قبیله ای تفاوت داشت و همین باعث تجمعات و همایش های بزرگ انتخاباتی شد که در بحث بیماری کرونا در استان ایلام موثر بودند.

در ادامه استاندار ایلام ضمن درخواست سفر مجدد رییس جمهوری به ایلام گفت: همزمان با افتتاح الفین حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان پروژه برای سفر ربیس جمهوری آماده شده است که ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه هایی هستند که بیش از ۶ ماه شروع شده اند.

سلیمانی دشتکی در خصوص بازگشایی برخی اصناف در ۲۳ فروردین گفت: ما همه فعالیت ها را از مردم شروع کردیم، سازمان های مردم نهاد، اصناف، احزاب، تشکل ها، بازاریان، رسانه ها و دیگر اقشار مردم در بحث مبارزه با کرونا همکاری های بسیار خوبی داشتند.

وی افزود: همچنین پویش های بسیار خوبی بصورت خودجوش توسط بزرگان، نخبگان، اصحاب رسانه و فضای مجازی در نه به سفر، نه به ۱۳ بدر، نه به پنجشنبه و جمعه آخر سال، پویش در خانه بمانیم و عدم حضور در طبیعت و غیره شکل گرفت و پاسخ های خوبی نیز دریافت شد.

به گفته استاندار ایلام، در بحث بازگشایی برخی از اصناف هم همدلی بسیار خوبی در استان وجود دارد و معمولا خود اصناف در بحث فاصله گذاری اجتماعی هم بیش از ۹۰ درصد این طرح را رعایت کردند.

سلیمانی دشتکی در خصوص بازگشایی مدارس نیز گفت: برای بازگشایی مدارس ۲ مانع وجود دارد، در صورت اعلام وضعیت سفید در یک منطقه سبب هجوم مردم به آن منطقه می شود به خصوص هم استانی هایی که ساکن مناطق دیگر ساکن هستند و دومین مشکل اینکه در صورت اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی غیر مشابه برخی خانواده ها مقاومت می کنند، بنابر این پیشنهاد می شود در این خصوص اگر تصمیمی گرفته می شود یکپارچه باشد.

استاندار ایلام در پیشنهادات خود به رییس جمهوری نیز تاکید کرد: با وجود مناسب بودن طرح بسته های حمایتی توسط دولت، پیشنهاد می شود مدیریت این کار به استان ها واگذار شود چراکه پایشی که از مرکز در ارتباط با این پدیده صورت می گیرد با واقعیات موجود در استان ها همخوانی ندارد.

وی افزود: در استان ها برخی افراد مشاغل خود را از دست داده اند، برخی افراد حتی تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند و اغلب بصورت روزمزد بوده و یا با دستفروشی امورات خود را گذرانده اند که امروز در مضیقه هستند و تقاضامندیم در این رابطه اختیاراتی بصورت متناظر به استانداران بدهند.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: کمک های مردمی خوبی جمع آوری شده که قسمتی از آن کمک های پزشکی حدود ۳۰ میلیارد ریال بوده و بخشی نیز حساب جدیدی از روز گذشته برای افرادی که شغلشان را از دست داده اند باز شده تا خیرین کمک کنند.

رییس جمهوری در حاشیه نشست ویدیو کنفرانس با استانداران برخی استان ها، از لغو شدن سفر خود به ایلام ابراز تاسف کرد و قول داد این سفر در آینده ای نزدیک صورت می گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی همچنین از آمارهای ارائه شده در بخش اشتغال توسط استاندار ایلام و گزارش مسولان بیمارستان مصطفی خمینی ابراز خرسندی کرد./ح

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار