فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی
برای مقابله با بیماری کرونا یک‌هزار و ۳۰۹ تخت نقاهتگاهی در ۱۷ شهرستان استان راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۸۳۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۱ 06 April 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: با هدف کمک به دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با بیماری کرونا یک‌هزار و  ۳۰۹ تخت نقاهتگاهی در ۱۷ شهرستان استان راه‌اندازی شده است تا بیماران ترخیص شده از بیمارستان، دوران نقاهت را در آن محل‌ها بگذرانند.

سردار حبیب شهسواری  افزود: از این تعداد، ۲۰۰ تخت نقاهتگاهی مربوط به شهر ارومیه و مجتمع شهید کاظمی است که در حال حاضر بیش از ۳۰ نفر در این مرکز، مرحله نقاهت پس از بیماری را ‌می‌گذرانند.

وی اضافه کرد: مجتمع شهید کاظمی علاوه بر تجهیز به عنوان نقاهتگاه، مرکز درمانی ویژه بیماران مبتلا به کرونا نیز به شمار می‌رود و علاوه بر وجود اتاق عمل، مراکز تشخیصی نیز در آن راه‌اندازی شده است تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: ۱۴۷ گروه جهادی وابسته به سپاه شهدا در ۱۴۷ نقطه آذربایجان‌غربی با بهره‌مندی از ۷۳۵ نیروی متخصص در راستای شناسایی بیماران مبتلا به کرونا و افراد در معرض خطر وارد عمل شدند که با همکاری این گروه‌ها و دانشگاه علوم پزشکی بیش از سه میلیون نفر در استان غربالگری شدند.

او از تهیه و توزیع بیش از ۱۳ هزار و ۳۰۰ بروشور آموزشی و بهداشتی در روستا و شهرهای آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: این امر نیز در راستای آگاه‌سازی شهروندان در خصوص ابعاد مختلف بیماری کرونا اجرا شد و مورد استقبال مردم نیز قرار گرفت.

سردار شهسواری با اشاره به گندزدایی و ضدعفونی یک‌هزار و ۷۵۵ نقطه شهری و روستایی طی ۹ روز گذشته در قالب رزمایش دفاع بیولوژیک با عنوان «شهدای مدافع سلامت» در آذربایجان‌غربی ادامه داد: در این مدت با استفاده از ۶ هزار و ۵۵۹ دستگاه انواع مختلف خودرو، بیش از هفت میلیون لیتر مواد ضدعفونی در استان مصرف شد که این روند همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سپاه شهدا در حوزه تولید اقلام ضروری در راستای پیشگیری از بیماری کرونا نیز وارد عمل شده، افزود: از نخستین روزهای شیوع این بیماری در استان، تولید و توزیع اقلام ضروری برای اقشار نیازمند انجام و تاکنون سه‌هزار ماسک «ان ۹۵»، ۲۷ هزار عدد دستکش و ۱۰۰ هزار عدد ماسک و اقلام بهداشتی رایگان در استان توزیع شده است.

وی از تولید روزانه ماسک و دستکش در کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی استان خبر داد و اضافه کرد: با تغییر کاربری انجام شده در کارگاه‌های خیاطی مربوط به سپاه شهدا، در گام نخست روزانه ۱۰ هزار عدد ماسک در استان تولید شد که این رقم با تجهیز ۴۰ کارگاه دیگر، روز به روز در حال افزایش است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به توزیع ۲۸ هزار و ۴۰۰ بسته معیشتی در استان توسط این نهاد بیان کرد: با شناسایی افراد دارای مشکل اقتصادی، توزیع ۴۰ هزار بسته معیشتی ۵۰۰ هزار تومانی و ۲۰۰ هزار تومانی در استان تا نیمه اول ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

سردار شهسواری با قدردانی از همراهی رسانه‌ها در آگاه‌سازی عمومی‌ برای مقابله موثر با بیماری کرونا اظهار کرد: همراهی، شعور و همدلی مردم در راستای مقابله با این بیماری نیز در روز سیزدهم فروردین به خوبی نمود یافت و در این روز مردم با ماندن در خانه، همراهی خود را در این راستا اعلام کردند.

وی گفت: هرچند در روز سیزدهم فروردین نیروهای انتظامی‌ و سپاه و بسیج ۱۹ نقطه شهر ارومیه و ۳۰۰ نقطه آذربایجان‌غربی مستقر شده بودند تا از تجمع جلوگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار