معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی:
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از پرداخت کمک بلاعوض به صنعتگران و هنرمندان استان که به دلیل شیوع بیماری کرونا دچار خسارت شده‌اند، خبر داد.
کد خبر: ۸۳۶۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵ 06 April 2020

به گزارش تابناک مرکزی قاسم کاظمی اظهارداشت: با استناد به مکاتبه معاونت صنایع دستی وزارت مبنی بر اعلام لیست صنعتگرانی که توان مالی آنها در سطح پایینی قرار دارد، لیست تهیه و به وزارت ارسال شد.
وی از اختصاص ۳۱۰ میلیون ریال، در قالب کمک هایی بلاعوض روستایی و شهری خبر داد و اظهار کرد: پیگیری کامل این موضوع از طریق معاونت صنایع دستی صورت گرفت تا جایی که منجر به تایید نهایی و ارسال لیست مذکور شد.
کاظمی در ادامه‌ گفت: صنعتگران آسیب دیده در رشته های آثار چوبی، سفال، تذهیب، نگارگری و فلز از این کمکهای بلاعوض برخوردار شدند
معاون صنایع دستی استان مرکزی با بیان اینکه تعداد ۳۱ صنعتگر از این کمک ها برخوردار شدند، افزود: به هر هنرمند مبلغ ۱۰ میلیون ریال، به عنوان کمکهای بلاعوض، ناشی از خسارت‌های این بیماری اعطا گردیده است.
کاظمی گفت: در صورت ادامه دار بودن این کمک ها لیست نفرات جدید در این روزها که دچار ضرر و زیان شده اند تهیه و به وزارت میراث فرهنگی ارسال خواهد شد.

وی افزود: اجرای این طرح را با شناسایی دیگر هنرمندان بی بضاعت استان در سالجاری ادامه خواهیم داد.»
کاظمی گفت: «تعداد زیادی از کارگاه‌های صنایع دستی استان از یکی دو ماه قبل از پایان سال گذشته، مواد اولیه بسیاری خریداری کردند تا برای نمایشگاه‌های نوروزی تولید داشته باشند و آن را عرضه کنند که با شیوع بیماری کرونا مواد اولیه و محصولاتشان در کارگاه‌ها مانده است.
کاظمی در خاتمه افزود: درحال برآورد میزان خسارت وارده شده به این کارگاه‌ها هستیم تا با ارسال آن به وزارتخانه اعتباری برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت به این کارگاه‌ها بگیریم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار