استاندار گیلان پس از جلسه ویدئوکنفرانس با رئیس جمهوری خبر داد؛
تابناک / استاندار گیلان گفت: طبق مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا ، فعالیت کسب و کارهای کم خطر از 23 فروردین آغاز شده و تعطیلی مدارس نیز تا پایان ماه جاری ادامه دارد ضمن آنکه اداره ها با حضور دو سوم کارمندان خود و با کاهش ساعت، فعال خواهند بود.
کد خبر: ۸۳۶۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷ 06 April 2020
 
 

تابناک / استاندار گیلان گفت: طبق مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا ، فعالیت کسب و کارهای کم خطر از 23 فروردین آغاز شده و تعطیلی مدارس نیز تا پایان ماه جاری ادامه دارد ضمن آنکه اداره ها با حضور دو سوم کارمندان خود و با کاهش ساعت، فعال خواهند بود.

 

دکتر ارسلان زارع پیش از ظهر روز (یکشنبه) پس از جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که به ریاست رییس جمهوری بصورت ویدیوکنفرانس برگزار شد، در جمع خبرنگاران ضمن تبریک مناسبت روز جوان اظهار داشت: این جلسه با موضوع اصلی اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند برگزار شد .

وی با اشاره به گزارش وزیران کشور و بهداشت از چگونگی اجرای مرحله اول فاصله گذاری اجتماعی و تاثیراتی که در کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا داشت، گفت: به سبب تاثیرات مثبت اجرای این طرح در کاهش زنجیره انتقال این بیماری در مناطق مختلف کشور ، مقرر شد طرح های بعدی نیز به صورت پلکانی و مرحله ای اجرا شود.

دکتر زارع افزود: بر اساس مصوبات این جلسه، فعالیت اصناف کم خطر با رعایت پروتکل های بهداشتی از شنبه 23 فروردین ماه جاری از سر گرفته می شود.

استاندار گیلان تصریح شد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا ، در گیلان و پیش از سایر استان ها، با همکاری صاحبان اصناف نسبت به تعطیلی اصناف پرخطر و اماکن پرتجمع اقدام شد و البته اصناف پرخطر، تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبات جلسه امروز ، ادارات به عنوان اماکنی که مراکز تجمع نیروی انسانی هستند؛ با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور دو سوم از کارکنان به فعالیت خود ادامه می دهند و افرادی که سنین بالایی یا سابقه بیماری زمینه ای دارند، در اولویت حضور نداشتن در محل کار هستند.

وی گفت: بر اساس گزارش وزیر راه و شهرسازی در این جلسه ، اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و ایجاد محدودیت‌ بین استان‌ها تاثیراتی خوب و ترددها کاهشی محسوس داشته است.

دکتر زارع با اشاره به اینکه در اجرای این طرح، گیلان یکی از استان های کم تردد کشور بود ، افزود: مقرر شد همچنان تا پایان فروردین ماه تردد خودروهای غیر بومی بین استان‌ها با محدودیت و همکاری خوب نیروی انتظامی استمرار یابد.

وی به تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص اماکن آموزشی و دانشگاه ها نیز اشاره و تصریح کرد: تمامی مدارس تا پایان فروردین ماه تعطیل بوده و هیچ کلاس حضوری تشکیل نمی شود و آموزش ها به صورت مجازی خواهد بود.

استاندار گیلان اظهار داشت: فعالیت های آموزشی دانشگاه ها در مقطع کارشناسی هم تا پایان فروردین ماه همچنان تعطیل است اما بنا به پیشنهاد وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، مقرر شد که در مقطع تحصیلات تکمیلی ، با اولویت مقطع دکتری، کلاس‌ها از آخر فروردین ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استانداردها دایر شود.

وی خاطرنشان کرد:  دانشجویانی که قصد حذف واحد یا انصراف از تحصیل در ترم جاری داشته باشند هم بر اساس تصمیمات امروز ستاد ملی مدیریت کرونا در سنوات تحصیلی آنها محاسبه نمی شود.

 استاندار گیلان در خاتمه سخنانش در خصوص فعالیت اماکن مقدسه همچون مساجد و زیارتگاه ها بیان داشت: این اماکن نیز همچنان تا پایان فروردین‌ماه تعطیل است و در جلسه آتی نسبت به چگونگی بازگشایی این اماکن تصمیم گیری می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار