بی خوابی یکی از مشکلاتی است که همه آن را در زندگی خود تجربه کرده ایم و با رعایت برخی نکات و بهره گیری از طب سنتی میتوان آن را درمان کرد.
کد خبر: ۸۳۶۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸ 05 April 2020

تابناک فارس به نقلذاز میزان: بی‌خوابی یا کم‌خوابی یک علامت است که فرد به‌طور مستمر به خواب نمی‌رود. به عبارتی دیگر مشکل در به خواب رفتن، بیدار شدن مکرر در خلال شب همراه با ناتوانی یا اشکال در به خواب رفتن مجدد، بیدارشدن خیلی زود در صبح و خوابی که باعث تجدید قوا نشود را بی‌خوابی گویند.

کم‌خوابی تنها به خستگی روز بعد ختم نمی‌شود، بلکه ممکن است منجر به بروز افسردگی، چاقی، دیابت، سکته، حملات قلبی، آلزایمر و سرطان شود..

درمان خانگی بی خوابی

خوردن یک مشت مغز آجیل و یک لیوان شیر قبل از خواب می‌توان مشکل بی خواب‌ها را کمرنگ کرد.

کدو تنبل، یکی از درمان‌های عالی برای خوابیدن است آب کدو تنبل را بگیرید و کمی روغن کنجد را به همان نسبت به آن اضافه کنید قبل از رفتن به رختخواب، پوست سرتان را با این ترکیب ماساژ دهید و کلا کدو تنبل را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

گیلاس و آلبالو محتوی مقدار زیادی ملاتونین و فیتونوترینت بوده و با داشتن خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی کیفیت خواب را بهبود می‌بخشند.

از بین محصولات گیاهی، استفاده از چای بابونه نیز می‌تواند در بهبود بی خوابی مؤثر باشد.

یکی از میوه‌هایی که به درمان بیخوابی کمک میکند کیوی است. محققان می‌گویند اگر ۴ هفته به رژیم غذایی تان کیوی اضافه کنید، بی خوابی تان از بین می‌رود.

چای سبز، پر از تینین و اسید آمینه است که در مبارزه با اضطراب و استرس به فرد کمک می‌کنند، ۱-۲ ساعت قبل از خواب یک فنجان چای سبز بنوشید.

زعفران، حاوی خواص آرام بخشی است که به درمان مشکل بی خوابی کمک می‌کند.

عوامل بی خوابی شبانه

کم‌خوابی در واقع خود بیماری به حساب نمی‌آید بلکه جزء علایم بیماری محسوب می‌شود. کم‌خوابی معمولاً ناشی از اضطراب و تنش هیجانی است. از دیگر علل کم خوابی، می‌توان احساس عدم امنیت، ترس از تنهایی، افسردگی و مصرف کافئین را نام برد.

محققان می‌گویند گوشی بازی قبل از خواب گذشته از تاثیرات منفی که بر مغز می‌گذارد، می‌تواند کیفیت خواب شما را پایین بیاورد و باعث بی خواب شدن تان شود.

عوارض کم‌خوابی

کاهش بهره ذهنی
ابتلا به سرطان
کند شدن واکنش محیطی
خطر افسردگی
افزایش خطر اختلالات عصبی
ضعف سیستم ایمنی بدن
افزایش خطر ابتلا به دیابت

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار