کد خبر: ۸۳۵۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸ 03 April 2020

در حال حاضر هشتگ #در_خانه_بمانیم در سرتاسر دنیا به راه افتاده است که برای صنعت گردشگری ضربه‌ای مهلک به شمار می‌رود. بحران کوید ۱۹، منع مسافرت به بیشتر کشور‌های دنیا، بسته شدن مرز‌ها و تمام اقدامات دیگری که دولت‌ها اتخاذ کرده‌اند، همه‌چیز را در صنعت گردشگری برای همیشه تغییر خواهد داد و این صنعت دیگر مانند گذشته نخواهد بود. اما این درواقع فرصت خوبی برای مقاصد گردشگری و در کل صنعت گردشگری است.

این بحران در صورتی یک فرصت تکرار نشدنی برای این صنعت خواهد بود که هتل دارها، فعالان گردشگری، تورگردان‌ها، مقاصد گردشگری و... وضعیت کنونی را به‌عنوان یک فرصت منحصربه‌فرد برای برون‌رفت از بحران ببینند و بعد از اتمام این وضعیت شروع تازه و پرقدرتی برای کسب‌وکار خود داشته باشند.

این فرصت منحصربه‌فرد همین حالاست، همین حالا که صنعت گردشگری به‌کلی به سطح اشغال و درآمد تقریباً صفر رسیده است. این زمان فرصتی برای همه است تا در چشم‌انداز پیشرو تجدیدنظر کنند، چراکه بعد از بحران همه باهم از صفر شروع خواهند کرد.

بحران کرونا فرصتی منحصربه‌فرد برای صنعت گردشگری
ازآنجایی‌که عاملان سفر آنلاین مانند وب‌سایت بوکینگ، بازار را در دست خود گرفته‌اند، هتل‌ها مجبورند ۶۰ تا ۸۰ درصد از سودشان را به آن‌ها بپردازند و این مسئله ضرر بزرگی برای صنعت گردشگری به شمار می‌رود. هرچند، با توجه به اینکه صنعت گردشگری در طول ۱۰ سال گذشته سرعت رشد کمی در اتخاذ فناوری‌های جدید و کسب فرصت‌های جدید در بازار داشته است و به تغییر رفتار مشتری توجهی نکرده است، عاملان سفر آنلاین توانسته‌اند به رشد قابل‌توجهی دست پیدا کنند و هتل‌های سرتاسر دنیا هم به آن‌ها وابسته شده‌اند و سود زیادی به آن‌ها می‌پردازند، به‌طوری‌که بسیاری از این عاملان درآمد بیشتری نسبت به هتل‌ها خواهند داشت.

حالا که بحران کرونا تقریباً تمام سفر‌های دنیا را متوقف کرده است، این فرصت برای صنعت گردشگری به وجود آمده که در مورد استراتژی‌های آتی خود فکر کند و در شیوه اداره هتل‌ها، رستوران‌ها، مقاصد گردشگری و. تجدیدنظر کند.

شاید یکی از این استراتژی‌ها فاصله گرفتن از این عاملان سفر آنلاین باشد تا بتوان سود بیشتری را به بخش گردشگری اختصاص داد. این فرصت خوبی برای گردشگری و مقاصد سفر است که کنترل بازار گردشگری را دوباره به دست بگیرند و حضور خود در رسانه‌های دیجیتال را به اثبات برسانند، بازاریابی خود را بهبود بدهند و تبلیغات خود را به گوش همگان برسانند.

دگرگونی دیجیتالی (Digital Transformation) یک‌راه ایده‌آل برای نیل به این هدف است. حالا وقت آن رسیده که دست‌به‌کار شویم و ظرفیت‌های محلی، آموزش‌ها، فناوری‌های مربوطه و ... را ایجاد و ارائه کنیم تا تمام فعالیت بخش گردشگری را توانمند کنیم که دوباره کنترل توسعهٔ گردشگری پایدار را به دست بگیرند، چراکه بعد از اتمام بحران کرونا، همه از صفر شروع خواهیم کرد.

* بنیان‌گذار و مدیرعامل Rainmaker Digital

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار