کد خبر: ۸۳۵۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴ 31 March 2020
رئیس اداره جنگلداری منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه مسیرهای دسترسی به کوه درشک و برافتاب دلی مسدود شد و از حضور مسافران و حتی اهالی منطقه که قصد برداشت گونه های مختلف گیاهی را دارند جلوگیری می‌شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس ، در حالی که همه ساله یا آغاز فصل بهار خبرها و تصویر دردناکی از تاراج منابع طبیعی و گونه‌های گیاهی به یکی از اصلی‌ترین سوژه‌های رسانه‌ها و فضای مجازی تبدیل می‌شود هستند کسانی با دغدغه و احساس مسوولیت وارد میدان می شوند و با جان و دل از عرصه‌های طبیعی و گونه‌های گیاهی و جانوری حمایت می‌کنند.
 در همین راستا  و به منظور حفاظت و جلوگیری از تخریب و ریشه‌کنی گونه‌های گیاهی در منطقه دلی اولاد علی مومن کمر همت بستند و خود پای کار آمدند.
 
 اهالی منطقه اولاد علی مومن بویژه جوانان منطقه اقدام به تشکیل اکیپ‌هایی کردند و بصورت  برنامه‌ریزی شده و شبانه روزی و با حمایت اداره‌کل منابع طبیعی و محیط زیست استان اقدام کنترل  مسیرهای ورودی و خروجی این منطقه می‌کنند.
جواد رحیمیان در این ارتباط اظهار کرد: همه مسیرهای دسترسی به کوه درشک و برافتاب دلی بوسیله تراکتور و لودر مسدود شد و از حضور مسافران و حتی اهالی منطقه که قصد  برداشت گونه های مختلف گیاهی را دارند جلوگیری می‌شود.
رئیس اداره جنگلداری اداره کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از همراهی راهداری استان در  کمک به مسدود کردن مسیرهای دسترسی به مراتع و کوههای دلی اولاد علی مومن یادآور شد: با این کار بیش از 5هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی محافظت می‌شوند.
وی عنوان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته با دهیاران  منطقه دلی اولاد علی مومن چند نفر قرقبان افتخاری مشخص و روزانه در کل منطقه سرکشی می‌کنند.
رحیمیان با بیان اینکه این قرق بانان افتخاری در این زمینه به صورت کامل توجیه شده آمد بیان کرد: در همین زمینه و به منظور فرهنگ سازی در این رابطه بروشورهایی  تهیه و در میان مردم توزیع می‌شود و در گروه‌های مجازی نیز در حال تبلیغ جهت این موضوع است.
 این اقدام خودجوش اهالی دلی اولاد علی مومن بویراحمد می تواند سرمقشی برای همه مردم به خصوص دوستداران محیط زیست و منابع طبیعی باشد تا برای جلوگیری از انقراض گونه های گیاهی آستین همت بالا بزنند و بصورت عملی وارد میدان شوند.
این مهم نشان می‌دهد که در شرایط خطیر کنونی و در حالی که زنگ خطر انقراض گونه‌های گیاهی به صدا درآمده است باید به جای حرف زدن و نظریه دادن های خشک و خالی هریک در حد توان خود سهم خود را در  حفاظت از محیط زیست ایفا کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار