رئیس اورژانس فارس از جان باختن ۸۲ نفر به دلیل مسمومیت با الکل در استان خبر داد.
کد خبر: ۸۳۵۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱ 31 March 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمدجواد مرادیان از افزایش آمار مسمومیت‌ها با الکل صنعتی در استان خبر داد و گفت: ۶۵۳ نفر به علت مسمومیت با الکل صنعتی به مراکز درمانی استان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۵۷۱ نفر بستری هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس افزود: در پی شیوع ویروس کرونا در ایران و شایعه تاثیر مصرف الکل بر مقابله با این بیماری ۸۲ نفر در فارس بر اثر مسمومیت الکل، جان خود را از دست دادند.

او ادامه داد: سن مسمومین از ۲۰ تا ۴۰ سال است و تعدادی از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گفته مرادیان، تاری دید، کاهش سطح هوشیاری و دل درد از علائم مصرف الکل صنعتی است. الکل صنعتی به اندازه‌ای خطرناک است که متخصصان حتی نسبت به استفاده از این ماده برای ضدعفونی کردن سطوح هشدار داده و اعلام کرده‌اند که استفاده از الکل‌های صنعتی (الکل متانول) برای ضدعفونی کردن سطوح، اماکن و واحدهای صنفی برای مقابله با ویروس کرونا، خطرناک بوده و سلامتی شهروندان را تهدید می‌کند.

رئیس اورژانس فارس ضمن هشدار جدی اعلام کرد: با توجه به آنکه بیماری از طریق سیستم تنفسی وارد بدن می‌شود و مصرف هرگونه الکل به هیچ عنوان در کنترل، پیشگیری و کاهش بیماری کرونا موثر نیست و اثرات زیانبخشی را به دنبال دارد و مردم و به خصوص جوانان به تبلیغات دروغین فضای مجازی که اغلب هم بدون پشتوانه علمی است توجه نکنند.

مرادیان یادآور شد: با توجه به این‌که در خانه ماندن و رعایت موازین بهداشتی به‌ویژه شستن دست‌ها، از مهم‌ترین راهکار‌های ابتلا به این بیماری عنوان شده، بهتر است راه‌های واهی برای مقابله با این بیماری در پیش نگرفته و مشکلات حوزه بهداشت و درمان را دوچندان نکنیم.

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در فارس به ۷۸۰ نفر ثبت شده که ۲۷ نفر از آن‌ها فوت شدند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام کند.

برچسب ها: کرونا ، الکل ، مسموم ، فوت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار