رئیس بخش عفونی بیمارستان بقیه الله با تاکید بر وضعیت پایدار این بیمارستان، از کنترل نسبی این ویروس خبر داد و افزود: برای موج دوم آمادگی کافی را داریم.
کد خبر: ۸۳۵۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹ 30 March 2020

مدیریت خوب بیمارستان بقیه الله در مهار نسبی کرونا/ برای موج دوم آمادگی کافی را داریم

به گزارش تابناک سمنان: مدافعان سلامت، عنوانی است که از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، جای خود را در فرهنگ لغت ایران و ایرانی باز کرد. این عنوان از کلام رهبر معظم انقلاب در تجلیل و تقدیر از مقام پزشکان و پرستارانی وام گرفته شد که در خط مقدم مبارزه با این ویروس قرار دارند.

تاکنون علاوه بر بیماران، تعداد قابل توجهی از کادر درمانی نیز گرفتار این ویروس شده و جان خود را از دست داده‌اند؛ گرچه این اتفاق بسیار تلخ و دردناک است، اما گویای این حقیقت است که در راه حراست از وطن و هم نوع، حتی جان عزیز هم بسیار ناچیز است. امروز در کشور شاهد بسیج همگانی و تلاش شبانه روزی از سوی تمام آحاد مردم هستیم، همه در صحنه هستند. همه در تلاشند تا هر چه زودتر سایه شوم این ویروس از سر مردم کشورمان کم شود.

اما همانطور که گفته شد، کادر درمان در خط مقدم این مبارزه قرار دارند، این روز‌ها مراکز درمانی میزبان بیماران مبتلا به کرونا هستند که بیمارستان بقیه الله هم از این قافله جا نمانده است یا بهتر بگوییم از جمله بیمارستان‌هایی بوده است که از همان ابتدای شیوع کرونا در کشور، در صحنه بوده و از تمام ظرفیت خود در مسیر مبارزه با کووید ۱۹ و نجات بیماران مبتلا استفاده کرده است. کادر درمان متخصص و پر انرژی این مرکز، روز‌ها و شب‌های بسیاری را بر بالین بیماران حضور داشته و با مهربانی هر چه تمام‌تر به تیمار آن‌ها پرداخته‌اند. اخباری که این روز‌ها درباره اقدامات این بیمارستان به گوش می‌رسد گواه روشنی بر همت این جان برکفان و نوید خوبی بر کنترل نسبی ویروس کروناست.

 

تمایزی میان نیروهای مسلح و مردم قائل نشدیم

دکتر حسینی رئیس بخش عفونی بیمارستان بقیه الله در خصوص عملکرد کادر درمان و به طور کلی پرسنل این مرکز که بیشترین فراوانی بیماران را داشته است، گفت: خوشبختانه ما از ابتدای امر بر اساس اوامر فرماندهی کل سپاه و ریاست دانشگاه و بیمارستان، تمام بیماران را در حد توان پذیرش کرده و تمایزی میان نیرو‌های مسلح و مردم عادی قائل نشده‌ایم.

او با اشاره به اینکه این بیمارستان پاسخگوی تمام مراجعات بوده است، تاکید کرد: ما از همان ابتدای امر آماده پذیرش بیماران بودیم و تمام بخش‌های بیمارستان را به تدریج در خدمت این بیماران قرار دادیم و عملا اکثریت قریب به اتفاق ظرفیت بیمارستان به‌ویژه در بخش اورژانس و بخش‌های داخلی، جراحی و ارتوپدی به جز تعدادی از آن‌ها که برای سایر گروه‌ها در نظر گرفته شده، به بیماران تنفسی و کرونایی اختصاص داشته است.

 بیمارستان بقیه الله

میزان ترخیصمان در وضعیت مطلوبی است

رئیس بخش عفونی بیمارستان بقیه الله ادامه داد: خوشبختانه با فعالیت‌های خوبی که تیم‌های علمی ما داشتند و با تلاش همکاران متخصص عفونی، ریه و فوق تخصصان آی سی یو و همچنین همکارانی که در اورژانس مقیم بودند، مدیریت خوبی صورت گرفت؛ ما در پذیرش بیمارانی که وضعیت بهبود نسبی داشته و قابل ترخیص بودند مدیریت تخت خوبی اجرا کردیم و میزان ترخیصمان در وضعیت مطلوبی بود و کمترین فوتی و معطلی را در اورژانش و بستری‌های بدحال آی سی یو داشتیم و آمارمان از آمار کشور پایین‌تر بود.

دکتر حسینی با بیان اینکه در حال حاضر در وضعیت پایداری قرار داریم و به نظر می‌رسد یک کنترل نسبی انجام شده، تصریح کرد: در حال حاضر میزان ورودی‌ها کمتر شده و تعداد ترخیص‌ها افزایش داشته است. ما بر اساس الگویی که در کشور چین بوده به سمت کاهش ابتلا پیش می‌رویم. بسیاری از بیماران را می‌توان به صورت سرپایی درمان کرد و درگیری جدی ندارند و حال عمومی شان خوب است و چون بیماری زمینه‌ای ندارند می‌توان ادامه درمان را در منزل انجام داد.

اختصاص یک خط ویژه دارویی به بیماران کرونایی

او افزود: برای ارائه خدمات درمانی تخصصی سرپایی داروخانه‌هایی به عنوان داروخانه مرجع در نظر گرفته شده که از جمله آن‌ها داروخانه سوم خرداد وابسته به دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله است که یک خط ویژه را به بیماران کرونایی اختصاص داده و در تمام طول روز مشغول خدمات دهی به آن‌هاست و یک خط دارویی هم برای سایر نیرو‌ها درنظر گرفته است؛ بنابراین می‌توان گفت وضعیت پشتیبانی درمانی ما هم خوب است.

رئیس بخش عفونی بیمارستان بقیه الله درخصوص تحقیقات انجام شده در راستای کشف داروی ویروس کرونا توسط دانشجویان و متخصصان دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله هم بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله فعالیت‌های پژوهشی نیز دارد، در حال حاضر متخصصان و تعداد زیادی از اعضای هیئت علمی در این زمینه مشغول انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و آزمایش‌های بالینی هستند و امیدواریم در کنار فعالیت‌هایی که سایر دانشگاه‌ها دارند اقدامات ما هم مثمر ثمر باشد.

داروی کرونا

بر تعداد بهبود یافتگان افزوده می‌شود 

دکتر حسینی با بیان اینکه زمانی تعداد مراجعات بسیار بود و الان ورودی‌ها کاهش یافته و بر تعداد بهبود یافتگان افزوده می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر در وضعیت ثابتی قرار داشته و برای موج دوم آمادگی کافی را داریم؛ بخش‌ها آماده پذیرش هستند و در عین حال نقاهتگاه‌هایی داریم که از ظرفیت کافی برای بستری بیمارانی که امکان مراقبت در منزل را ندارند، برخوردارند. از این بابت نگرانی نداریم، اما امیدواریم که هیچگاه به مرحله‌ای نرسیم که مجبور به استفاده از این ظرفیت شویم.

 

گفتنی است: علاوه بر بیمارستان بقیه الله سایر بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح و دانشگاه‌های علوم پزشکی از نظر تعداد تخت از وضعیت مناسبی برخوردارند، ولی عمیقا امیدواریم هیچگاه از این ظرفیت‌ها استفاده نشود و سیر بیماری به سمت کنترل پیش رود.

اینها تنها بخشی از فعالیت‌ها و تلاش بیمارستان بقیه الله در راستای حراست از جان مردم در مقابل ویروس کرونا و مهار آن است. کادر درمان و تیم علمی وابسته به این بیمارستان، با تلاش شبانه روزی در تلاشند تا راهی برای درمان و ریشه کن شدن کرونا ویروس بیابند هدفی که با عنایت خداوند در آینده‌ای نزدیک محقق خواهد شد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار