محمدرضا برون:
به گزارش تابناک سمنان: محمدرضا برون رئیس اداره اصناف و تشکل‌های صنفی سازمان صمت سمنان با اشاره به اجرای طرح محدودیت فعالیت صنوف گفت: ۹۰ درصد واحدهای صنفی استان در اجرای محدودیت فعالیت همکاری کردند.
کد خبر: ۸۳۵۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ 30 March 2020

تعطیلی واحد‌های صنفی غیر ضروری در سمنان

رئیس اداره اصناف و تشکل‌های صنفی سازمان صمت سمنان ظهر یکشنبه در اولین جلسه کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی استان به میزبانی اتاق اصناف استان سمنان با اشاره به مصوبات جلسه ستاد مقابله با کرونا مبنی بر محدودیت فعالیت واحدهای صنفی غیرضروری اظهار داشت: ۹۰ درصد از واحدهای صنفی همکاری لازم در خصوص محدودیت فعالیت را در سطح استان داشتند.

وی با تأکید بر اینکه در این مدت ۶۰ واحد صنفی استان پلمب شدند، یادآور شد: تمامی مراکز تجاری و واحدهای صنفی غیرضروری در سطح استان به‌استثنای برخی واحدهای صنفی تأمین‌کننده مایحتاج عمومی مردم از ابتدای امسال تا ۱۵ فروردین‌ماه تعطیل شدند.

محمدرضا برون با بیان اینکه گشت‌های مشترک بازرسی در بازار و سطح شهر با همکاری دستگاه‌های مربوطه تشدید یافت، افزود: در این مدت ۱۹ هزار بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام‌شده است که در این راستا تاکنون دو هزار و ۷۰۰ واحد صنفی اخطار پلمب دریافت کردند.

برون با اشاره به مصوبه ستاد مقابله با کرونا در ارتباط با محدودیت فعالیت اصناف بیان کرد: طبق این مصوبه فعالیت اصناف در استان به سه دسته تقسیم‌بندی شد که دسته اول شامل صنوفی است که کالاهای اساسی و نیاز ضروری مردم را تأمین می‌کنند و باید با ۱۰۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه گروه دوم شامل مشاغل و صنوف خدماتی هستند که نیاز مردم را تأمین می‌کنند و یا خدمات تعمیراتی ارائه می‌کنند، خاطرنشان کرد: این صنوف در گروه صنوف با ضرورت کمتر قرار دارند که با ارائه لیست کشیک از سوی اتحادیه‌های زی ربط فعالیت می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف استان سمنان تأکید کرد: دسته سوم نیز شامل اصناف غیرضروری هستند که کاملاً باید در این مدت تعطیل باشند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار