کد خبر: ۸۳۴۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 29 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،سرهنگ محمدرضا آمویی ، با اشاره به آماده باش کامل نیروهای انتظامی همزمان با شیوع کرونا در استان گفت: همه پای کار هستند تا اقدامات لازم برای ریشه کن شدن این بیماری هرچه سریعتر انجام شود.

آمویی با اشاره به شروع طرح فاصله گذاری اجتماعی از ساعت صفر روز جمعه (8 فروردین)، گفت: با شروع این طرح نیروهای پلیس راه در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان مستقر شده و از ورود خودروهای غیربومی به استان جلوگیری کرده و می کند.

وی افزود: کنترل ورود خودروهای غیربومی به استان در دو لایه صورت می گیرد و نیروها علاوه بر ورودی های استان، در ورودی های هر شهرستان نیز مستقر هستند و بحث جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی را تحت رصد دارند.

معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه یادآور شد: خودروهای غیربومی به شرط آنکه عازم محل سکونتشان در استان همجوار باشند و محل عبور آنها استان کرمانشاه باشد می‌توانند وارد استان شده و باید از کنارگذر شهرها به سمت استان خود حرکت کنند.

آمویی خاطرنشان کرد: در داخل شهرها نیز نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی مستقر بوده و به محض مشاهده هر خودروی غیربومی نسبت به جریمه 500 هزار تومانی و توقیف یک ماهه خودرو اقدام می‌کنند.

معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه محور دیگر طرح فاصله گذاری اجتماعی را بحث تعطیلی محل های تجمع و اصناف غیرضروری عنوان کرد وافزود: در این زمینه نیز پلیس پای کار بوده و با همکاری پلیس نظارت بر اماکن به همراه بازرسی اتاق اصناف در این زمینه فعالیت دارند.

آمویی با قدردانی از کسبه و اصناف استان یادآور شد: عمده اصناف و کسبه استان به صورت خودجوش اقدام به تعطیلی واحدهای خود کرده اند و در این بین برخی افراد هم رعایت نکردند که مجبور به برخورد قانونی شدیم.

وی یادآور شد: از 28 اسفند تا پایان روز هفتم فروردین ماه که قبل از شروع طرح فاصله گذاری اجتماعی است، به 2522 واحد صنفی غیرضروری به خاطر فعالیت تذکر داده شده و تعطیل کردند و 2400 واحد دیگر از جمله قلیانسراها و ... که تخلف داشته و تعطیل نکرده بودند، پلمب شدند.

آمویی تصریح کرد: دراین دو روز شروع طرح فاصله گذاری اجتماعی نیز نظارت ها بر کار اصناف غیرضروری استان تشدید شده و همه این صنوف بر اساس دستورالعمل جدید باید تعطیل کنند.

معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به تعطیلی پارک ها و تفرجگاه ها و فضاهای سبز شهری در طرح جدید گفت: بر همین اساس نیروی انتظامی در شهرها در کنار نیروهای شهرداری قرار دارد تا مانع از ورود افراد به این مکانها شود.

آمویی با تاکید بر اینکه تنها راه پیشگیری از بیماری کرونا قطع زنجیره انتقال انسانی آن است، گفت: در همین راستا تمام تلاش پلیس قطع زنجیره انتقال این بیماری است و انتظار ما از مردم این است که در این زمینه همکاری کرده تا هرچه سریعتر شاهد ریشه کن شدن این بیماری در سطح کشور باشیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار