رحمانیان از شناسایی ۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در جهرم خبر داد و گفت: آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان جهرم به عدد ۴۹ رسید.
کد خبر: ۸۳۴۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵ 27 March 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان:«محمد رحمانیان» گفت: امروز جمعه هشتم فروردین، نتیجه ۱۴ نمونه جدید را دریافت کردیم که در پی آن ۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در جهرم شناسایی و تعداد کل موارد ثبت شده در جهرم به ۴۹ مورد رسید.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه بیماران جدید همه جهرمی هستند، افزود: این بیماران چهار خانم، ۵۲، ۳۳، ۵۱ و ۴۷ ساله و ۲ آقای ۵۷ ساله بوده که همگی در حال سپری کردن دوره درمان هستند.

 

وی بیان کرد: تعداد زیادی از این نمونه گیری ها بخصوص نمونه گیری های اخیر، برای کسانی انجام شده که از نزدیکان افراد مبتلا بوده یا سابقه تماس با آنها را داشته اند.

 

رحمانیان با اشاره به اینکه مهمترین اصل در قطع زنجیره انتقال، بیماریابی فعال بوده که این مورد به دقت و با تمرکز خاصی در جهرم در حال انجام است، بیان کرد: به محض شناسایی یک بیمار به عنوان مبتلا به کرونا، کلیه سوابق ارتباطی وی توسط کارشناسان مبارزه با بیماری ها بررسی و تمام کسانی که با بیمار در تماس بوده اند مورد پایش قرار می گیرند؛ حتی اگر علائمی از بیماری هم در آنها وجود نداشته باشد.

 

وی ادامه داد: در شرح حال اکثر مبتلایان جهرمی سابقه شرکت در دورهمی های مختلف اعم از مهمانی، دید و بازدید، جشن تولد، ازدواج. مراسم ترحیم و حضور دست جمعی در باغ شهری ها و باغات دیده
می شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه اگر رعایت نکنیم، بیماری با سرعت بیشتری انتشار پیدا کرده و هر روز شاهد افزایش سیر صعودی تعداد مبتلایان می شویم، گفت: برای چندمین بار از همشهریان می خواهیم برای حفظ سلامت خود و دیگران توصیه ها را جدی بگیرند و در خانه بمانند.

 

وی با اشاره به اینکه در برخی روزها مثل دیروز، همه نتایج دریافتی منفی گزارش می شود که البته در شرایط حاضر، این امر به هیچ عنوان نشانه کاهش سرعت شیوع بیماری نیست، تصریح کرد: لازم می دانم از تلاش های بی وقفه کادر بهداشت و درمان دانشگاه که مخلصانه و فداکارانه می کوشند تا چرخه انتقال این بیماری را معیوب کنند، سپاسگزاری کنم؛ کلیه پزشکان گرامی، بخصوص متخصصین محترم عفونی و داخلی، پرستاران عزیز هر سه بیمارستان، کارشناسان سختکوش معاونت بهداشت و همه همکارانی که به هر نحو در حال خدمت شبانه روزی به مردم هستند.

 

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار