مجید درویشی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد مبتلایان به کروناویروس شهرستان بهبود یافته اند، تصریح کرد:از ۹۴ نفر بیمار مشکوک، ۲۶ نفر کرونا مثبت بودند که از این تعداد سه نفر فوت کرده و ۲۲ نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند و درحال حاضر تنها یک نفر کرونا مثبت در بیمارستان بستری است.
کد خبر: ۸۳۴۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵ 27 March 2020
فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: ۱۳ فرورین، روز طبیعت کلیه پارک ها، مراکز تفریحی و روستا‌های گردشکری شهرستان پذیرش افراد و خانواده‌ها را نخواهند داشت.

به گزارش ایسنا، درویشی در دومین جلسه ستاد مدیریت پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: در پویش «در خانه می‌مانیم» در راستای پیشگیری و کنترل شیوع کرونا بیش از ۷۰ درصد مردم مشارکت داشتند که لازم است با تداوم این مشارکت مردم در ۱۳ فرودین نیز در خانه بمانند.

وی با بیان اینکه برای تداوم پیشگیری و کنترل شیوع کرونا با تمهیدات لازم روستای گردشگری ملحمدره، تالاب پیرسلمان، سراب‌ها و مراکز تفریحی و گردشگری شهرستان تعطیل و مسدود خواهد بود، افزود: در ۱۰ روز گذشته شهرستان اسدآباد در شرایط نسبتا پایدار و ثبات قرار داشته که این امر نشان از اقدامات علمی، تخصصی و فنی دانشکده علوم پزشکی شهرستان دارد.

وی با اشاره به اینکه ۸۵ درصد مبتلایان به کروناویروس شهرستان بهبود یافته اند، تصریح کرد:از ۹۴ نفر بیمار مشکوک، ۲۶ نفر کرونا مثبت بودند که از این تعداد سه نفر فوت کرده و ۲۲ نفر بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده اند و درحال حاضر تنها یک نفر کرونا مثبت در بیمارستان بستری است.

وی ضمن تقدیر و قدردانی از کلیه دستگاه‌ها و ادارات و نیز اصحاب رسانه در بحث کمک به مقابله با کرونا یادآور شد:تمام بازار به استثناء واحد‌های صنفی ضروری، جایگاه‌های عرضه سوخت، نانوایی ها، سوپرمارکت و فروشگاه‌های زنجیره ای، میوه فروشی‌ها و داروخانه‌ها تعطیل هستند و واحد‌های صنفی که از این امر سرپیچی کنند با همکاری نیروی انتظامی و مقامات قضایی پلمب و تعطیل می‌شوند.

درویشی همچنین با اشاره به ممنوع بودن کلیه مراسم‌های عروسی و عزاداری و تجمعات خاطرنشان کرد:بر اساس دومین جلسه ستاد پیشگیری کرونا استان تمام ادارات با یک سوم نیرو از طریق مرخصی استحقاقی، استعلاجی ودور کاری به فعالیت خود تا ۱۵ فرودین ادامه می‌دهند.

وی در ادامه از اجرای طرح کشوری سفر ممنوع خبر داد و تصریح کرد:به زودی این طرح با تصویب دولت اجرایی شده و با اجرایی شدن آن برای مسافر ریلی، هوایی، مسافربری، اتوبوس و ماشین‌های شخصی اعمال محدودیت خواهد شد.

درویشی افزود:در راستای اجرای در فوق یک تیم در وزارت کشور و به تبع آن یک تیم در هر استان و یک تیم در فرمانداری شهرستان‌ها مستقر می‌شود.

وی با بیان اینکه ارزش اجرای طرح را باید به مردم اطلاع رسانی کرد، گفت:مشارکت مردم از نقش موثری در اجرای طرح و پیشگیری و کنترل شیوع کرونا خواهد داشت چرا که زمانبر شدن این بیماری موجب فرسایشی شدن روحیه نیرو‌های کادر بهداشتی، درمانی و پزشکی بوده و به اقتصاد کشور و جهان آسیب وارد خواهد کرد و تنها در این راستا همکاری و مشارکت مردم را می‌طلبد که به پویش در خانه می‌مانیم بپیوندند.

هیچ دستگاه خدمات رسانی تا پایان کرونا حق قطع خدمات را ندارد

فرماندار شهرستان اسدآباد در ادامه در کمیته اطلاع رسانی گفت:هیچ دستگاه خدمات رسان تا پایان موضوع کرونا حق قطع آب، برق و گاز را ندارند در غیر این صورت مردم موارد را به فرمانداری اطلاع رسانی کرده تا پیگیری شود.

وی از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در این شهرستان همزمان با سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد:این طرح همزمان با سراسر کشور در شهرستان از فردا آغاز شده و تا ۲۰ فرودین ماه ادامه خواهد داشت که در این راستا مسافرت و سفر کردن از شهر‌ها ممنوع می‌شود و مردم از شهر‌های خود نمی‌توانند خارج شوند و کسانی که در شهر دیگر هستند با مستندات لازم هر چه سریعتر باید به مقصد خود بازگردند.

وی با اشاره به اعمال محدودیت‌های سفر هوایی، مسافربری، اتوبوس و ماشین‌های شخصی برای مسافران در طرح فوق افزود:در همین راستا از فردا مسیر‌های ورودی اسدآباد از مسیر ورودی کرمانشاه به همدان با داربست تنگ‌تر شده و برخی از مسیر‌ها از جمله مسیر جاده سنقر به اسدآباد از انتهای حبشی تردد به سمت قروه از مسیر جاده صبانور و تردد از مسیر تویسرکان مسدود می‌شود.

درویشی همچنین از جمع آوری وانت بار‌های میوه فروش توسط راهنمایی و رانندگی و دستفروشان توسط شهرداری شهر خبر داد و تصریح کرد:با حضور وانت بار‌ها و دستفروشان در سطح شهر برخورد شده و تا پایان فرودین خودرو آنان به پارکینگ هدایت می‌شود.

فرماندار اسدآباد همچنین خاطرنشان کرد:خودرو‌های پلاک غیر بومی در صورتی که بیشتر از دو ساعت در شهر بمانند توقیف و به پارکینگ هدایت می‌شوند که هزینه حمل و جریمه توقیف را باید مالکان خودرو بپردازند.

وی اضافه کرد:مردم در رابطه با برخورد با خودرو‌های پلاک غیربومی خودسرانه دخالت نکرده و اجازه دهند نیروی انتظامی آنان را به سمت مقصدشان هدایت کنند

درویشی گفت:برای قطع زنجیره سرایت کرونا باید همه مردم مشارکت داشته باشند چرا که در غیر این صورت وضعیت بیماری کرونا در جامعه زمان بر شده و موجب مشکلات پسا کرونایی در کشور و جهان خواهد شد که از جمله آن می‌توان به مشکلات اقتصادی اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به محدودیت تردد عبور در جاده‌ها به غیر از کامیون و ماشین‌های سنگین حمل مواد غذایی، آمبولانس، پلیس و آتش نشانی یادآور شد:برای اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در مبادی ورودی شهر اسدآباد از فردا از پل شکسته ایست بازرسی مستقر خواهد شد که در صورت برخورد با خودرو‌های پلاک غیر بومی که قصد سفر دارند بازگردانده می‌شوند و ماشین‌هایی که سرپیچی کنند توقیف و به پارکینگ هدایت می‌شوند.

درویشی از تعطیلی کلیه مدارس، اماکن عمومی، دانشگاه ها، استخر‌ها و بازار تا ۲۰ فروردین خبر داد و گفت: همچنان خلوت نگه داشتن شهر تنها راه قطع زنجیره این ویروس بوده و انتظار است همه سمن ها، صدا و سیما، رسانه‌ها و خبرنگاران و افرادی که تریبون در اختیار دارند با فرهنگسازی لازم مردم را به فاصله گیری اجتماعی و ماندن در خانه برای مهار این ویروس توصیه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار