رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: تصمیم گیری‌های یک‌شبه و بروکراسی اداری مهمترین چالش‌ها تحقق شعار امسال «جهش تولید» است و در امر بازرسی هم کارشناسان باید اظهارنظرهای سلیقه‌ای را کنار بگذارند.
کد خبر: ۸۳۳۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 25 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،جهانبخش شکری  اظهار داشت: شعار امسال «جهش تولید» تدوام بخش شعار سال گذشته است، جهش یعنی اینکه حرکتی بالاتر از رونق تولید داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید تمام دستگاه‌های دولتی از جمله بانک‌ها، دارایی، تامین اجتماعی و قوه قضائیه همکاری لازم را با بخش تولید داشته باشند، به طور مثال تامین اجتماعی سوبسیدی بابت پرداخت 23 درصدی کارفرماها قرار دهد یا فرصت لازم بابت پرداختی‌های معوقه به آن‌ها داده شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: با اشاره به اینکه در بسیاری کشورها بهره بانکی به صفر درصد رسیده، متذکر شد: در کشور ما بهره‌های بانکی هنوز دو رقمی است لازم است برای دستیابی به جهش در تولید این بهره‌ها تک‌رقمی شود، ارزش افزوده نیز با توجه به اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی توان پرداخت آن را ندارند مورد بررسی قرار گیرد، همچنین درخواست سرمایه در گردش از سوی واحدهای تولیدی به سرعت پیگیری شود و برای تضمین های بانکی وثیقه‌های سنگین مطالبه نکنند.

وی تصریح کرد: دستیابی به جهش در امر تولید نیازمند کمک‌رسانی به همه قسمت‌ها است و باید تمام واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال که متعلق به این مرز و بوم هستند مورد توجه قرار گیرند، اینکه بتوانیم واحدهای تولیدی را حفظ کنیم خود یک جهش واقعی محسوب می‌شود.

شکری تصمیم‌گیری‌های یک شبه و بروکراسی اداری را مهمترین چالش‌های پیش‌رو در تحقق یافتن شعار سال عنوان کرد و گفت: لازم است کارشناسان هم در امر بازرسی صادقانه برخورد کنند و اظهارنظرهای سلیقه‌ای را کنار بگذارند، دولتمردان و مدیران‌کل هم باید جسارت کافی را داشته باشند و تولیدکنندگان را یاری کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار