رییس بیمارستان امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از مسمومیت الکلی ۳۰ نفر در استان در روز‌های اخیر خبر داد و افزود: متاسفانه دو نفر هم جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۸۳۳۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰ 25 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،دکتر جواد امینی سامان با اشاره به شیوع بیماری کرونا، گفت: در این بین شایعه شده که مصرف الکل موجب شست و شوی دستگاه گوارش و ضدعفونی کردن آن می‌شود که این حرف بسیار حرف اشتباه و نادرستی است.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد به دنبال چنین شایعاتی اقدام به مصرف الکل صنعتی و الکل سفید کرده‌اند که همین امر موجب افزایش مسمومیت‌های الکلی در کشور و فوتی‌های ناشی از آن شده است.

امینی سامان تصریح کرد: از نیمه اسفندماه تاکنون حدود 30 نفر به دلیل مسمومیت الکلی به بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه داشته اند که بیشتر آنها بصورت سرپایی مداوا شده‌اند.

امینی سامان خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر شش نفر به دلیل این نوع مسمومیت بستری هستند و متاسفانه دو نفر هم طی این مدت جان باخته‌اند.

رییس بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه با بیان اینکه مصرف الکل با عوارض بسیاری همراه است، گفت: در بحث مقابله با کرونا الکل سفید جهت ضدعفونی کردن دست‌ها و وسایل کاربرد دارد و به هیچ وجه نباید این نوع الکل را نوشید.

وی افزود: متاسفانه برخی افراد به دلیل جهلی که دارند اقدام به این کار می کنند و این درحالی است که اگر مصرف الکل آنها را نکُشد، حتما آنها را دچار عوارض کلیوی و چشمی می کند و برخی افراد بر اثر مصرف الکل در کشور بینایی خود را از دست داده‌اند.

امینی سامان از مردم خواست در بحث مقابله با کرونا تنها در خانه بمانند و نکات بهداشتی که مسئولان بهداشتی و پزشکان عنوان می کنند را رعایت کرده و به حرف افراد عامی و غیرمتخصص گوش ندهند.

 
 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار