معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کشاورزان گندمکار خواست نسبت به سم‌پاشی مزارع گندم در مناطق گرمسیری و سردسیری استان اقدام کنند.
کد خبر: ۸۳۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵ 24 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،افشین صفوی ، اظهار داشت: کشاورزان گندمکار مناطق گرمسیر استان اگر تا‌کنون مبارزه با علف‌های هرز را انجام نداده، حتما مزارع خود را سم‌پاشی کنند.

وی با اشاره به بارندگی‌های بسیار مناسبی استان طی چند روز اخیر، ادامه داد: رطوبت مناطق گرمسیری بالاست و خطر شیوع و اپیدمی بیماری برگی گندم در این مناطق وجود دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: ضروری است کشاورزان مناطق گرمسیری استان مراجعه کنند به فروشگاه‌های سموم و سم مناسب را تهیه و در اسرع وقت سم‌پاشی را انجام دهند.

وی ادامه داد: الان زمان مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم مناطق معتدل و سرد استان است،البته تا 10 روز آینده بارش‌های خوبی پیش‌بینی شده ولی در خلال این بارش‌ها اگر فرصتی برای کشاورز به دست آمد و امکان حضور در مزرعه فراهم بود، می‌تواند سم‌پاشی کند.

صفوی تصریح کرد: سمومی که هست مثل سم توفوردی طی چند ساعت جذب می‌شود و تاثیر خود را دارد، سم گرانستار اگر باران هم به آن بخورد از طریق ریشه جذب می‌شود، کشاورزان حتما مزارع خود را در اسرع وقت علیه علف‌های هرز سم‌پاشی کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار