مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: شهرداری برای ساخت و ساز صورت گرفته در پارک شرقی هیچ استعلامی از میراث فرهنگی نگرفته است.
کد خبر: ۸۳۳۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰ 24 March 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،امید قادری، در خصوص تخلف دیوارکشی در پارک شرقی کرمانشاه اظهار کرد: بنا به دستورالعملی که از مدت‌ها قبل به استان واصل شده، اگر اختلافی بین دستگاه های اجرایی وجود داشته باشد، باید آن را در جلسات کارشناسی استانداری حل و فصل کنند.

وی تصریح کرد: براین اساس تاکنون اختلافاتی که در بحث ساخت و ساز در عرصه و حریم تاق بستان با شهرداری داشته‌ایم را در جلسات استانداری حل و فصل کرده‌ایم که از جمله آنها می‌توان به بحث تله کابین و فانفار اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بابیان اینکه بحث ساخت و ساز در پارک شرقی نیز مسئله جدیدی بین شهرداری و میراث فرهنگی است، عنوان کرد: متاسفانه شهرداری پیش از آنکه استعلامی از میراث فرهنگی بگیرد، اقدام به این ساخت و ساز کرده است.

وی اضافه کرد: شهرداری باتوجه به شیوع بیماری کرونا و تعطیلات نوروز ساخت و ساز را در پارک شرقی به‌سرعت شروع کرده‌اند، درحالی که توقع داشتیم از میراث فرهنگی استعلام می‌گرفتند و ما را در جریان قرار می‌دادند.

قادری تاکید کرد: میراث فرهنگی اجازه هیچ گونه ساخت و سازی را در حریم محوطه تاریخی تاق بستان نمیدهد و این تخلف نیز در حریم این محوطه تاریخی قرار دارد.

وی در ادامه با تشکر از ورود دادستان کرمانشاه به این پروژه، اظهار کرد: دادستان کرمانشاه با حساسیت این موضوع را پیگیری و میراث فرهنگی نیز شکایتی را در این رابطه در دستگاه قضایی مطرح کرده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار