یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: افراد ضمن رعایت نکات بهداشتی در جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا می‌توانند از طب سنتی کمک بگیرند.
کد خبر: ۸۳۳۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹ 23 March 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:داود محمد خانی محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: افراد برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا باید از غذا‌های پر حجم و دیر هضم جلوگیری کنند؛ زیرا این غذا‌ها مدت زیادی در دستگاه گوارش و روده‌ها می‌مانند و هضم آن‌ها زمان‌بر است.

اوتصریح کرد: افراد از مصرف گوشت‌های غلیظ مانند: دل، جگر، قلوه، گوشت گاو و گوساله و گوشت‌هایی که دارای رطوبت بالایی هستند مانند ماهی تازه و پرورشی و گوشت پرندگان خودداری کنند.

این متخصص طب سنتی بیان کرد: افراد هنگام مصرف گوشت از پخته بودن آن اطمینان داشته باشند و از خوردن گوشت نیم‌پز بپرهیزند.

او ادامه داد: افراد تا حد امکان سه وعده غذایی خود را به پنج وعده کم حجم تبدیل کنند؛ زیرا با وارد شدن غذای کم دستگاه گوارش کمتر دچار اختلال می‌شود و هضم آن نیز آسان خواهد بود. همچنین در خصوص مصرف لبنیات افراد به یاد داشته باشند که از شیر و ماست پرچرب استفاده نکنند و حتما شیر را قبل از مصرف بجوشانند.

حاج محمد خانی ادامه داد: ویروس کرونا و یا ویروس‌های مشابه آن باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن خواهد شد و لازم است افراد برای تقویت سیستم ایمنی خود دمنوش‌های گیاهی را تهیه و مصرف کنند.

او گفت: افراد با تهیه دمنوشی‌هایی که با گیاهان اکیناسه، گل گندم، گل بومادران، آویشن ،پرسیاوش و بید تهیه می‌شود، می‌توانند به تقویت سیستم ایمنی بدنشان کمک فراوانی کنند.

این متخصص طب سنتی بیان کرد:گیاه خرگوشک کوهی که در برخی از شهر‌های ایران به گیاه دم گاو نیز معروف است تاثیر بی نظیر در ضد عفونی کردن محیط‌های آلوده دارد. افراد با سوزاندن این گیاه می‌توانند محیط آلوده را ضدعفونی کنند.

او اظهار کرد: افرادی که دارای مجاری تنفسی خشک بوده و درگیر مشکلات سینوزیت و عفونت‌های سینوسی هستند می‌توانند بر حسب مزاجشان از بخور و یا استنشاق آب گیاهانی مانند بابونه، گل بنفشه، مرزنجوش استفاده کنند. همچنین توصیه می‌شود افراد از گیاهانی که خاصیت آنتی بیوتیکی دارند را در برنامه غذایی خود به صورت پخته مصرف کنند، این گیاهان شامل شلغم و ترب سیاه است.

او افزود: افراد از مصرف غذا‌هایی که دارای افزودنی است خودداری کرده و غذا را به در یک وعده مصرف کنند و برای وعده‌های دیگر نگه ندارند.

این پژوهشگر طب سنتی گفت: افراد برای ضد عفونی کردن محیط منزل می‌توانند از گیاه بو مادران و یا برگ بو استفاده کرده و با مواد ضدعفونی کننده که این روز‌ها در بازار کمیاب شده است خداحافظی کنند. طرز تهیه این ماده ضد عفونی کنند نیز به این صورت است که ابتدا ۲۰ گرم از این گیاه را در یک لیتر آب جوشانده و سپس صاف کرده و با کمک دستمال محیط را تمیز کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار