اهداکنندگان خون نگران ابتلا به ویروس کرونا نباشند
کد خبر: ۸۳۳۴۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸ 23 March 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیرکل انتقال خون استان فارس با اشاره به کمبود خون و ذخایر خونی، به دنبال شیوع کروناویروس و نگرانی افراد از مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون، از عموم مردم و به ویژه جامعه پزشکی دعوت کرد تا در این اقدام نیک مشارکت داشته باشند.
دکتر مسعود ترابی گفت: کرونا یک بیماری تنفسی است و با اقداماتی نظیر اهدای خون، خطری در خصوص انتقال ویروس، افراد را تهدید نمی‌کند، در عین حال پایگاه‌های انتقال خون، تمامی استاندارد‌های جهانی بهداشت را رعایت می‌کنند.
وی با بیان اینکه افراد در همان بدو ورود مورد تب سنجی با دستگاه‌های لیزری قرار می‌گیرند و قبل از اهدای خون نیز با حضور پزشکان سازمان انتقال خون معاینه می‌شوند، از عموم مردم، به ویژه اساتید، دستیاران، دانشجویان، پرستاران و تمامی کارکنان سلامت دعوت کرد برای اهدا خون مراجعه کنند.
وی با معرفی مراکز خونگیری شیراز ، گفت: پایگاه مرکزی قصردشت ایستگاه قوامی، همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه به صورت یک سره، پایگاه نمازی جنب درمانگاه امام رضا (ع) از ساعت ۸صبح تا ۱۹ و ۳۰ دقیقه به صورت یک سره، پایگاه ولیعصر (عج) فلکه ولیعصر، پارک ولیعصر صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ پذیرای مراجعان هستند.
وی اضافه کرد: پایگاه مرکزی قوامی از ساعت ۸ صبح تا ۱۹روز‌های تعطیل و ایام نوروز نیز باز است.
وی شرایط اهدای خون را سن ۱۸ تا ۶۵سال، وزن حداقل ۵۵ کیلوگرم و ارائه کارت ملی اهداکننده اعلام کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار