معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس اعلام کرد:گل‌فروشی‌های خیابان قصردشت شیراز به تاکید دانشگاه علوم پزشکی عامل شیوع کرونا هستند که در جلسه استانی ستاد مبارزه با کرونا تعطیلی این واحدها مصوب شد.
کد خبر: ۸۳۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴ 22 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عبدالرضا قاسم‌پور یکشنبه ۳ فروردین با اشاره به برگزاری جلسه ستاد استانی کرونا، ابراز داشت:با توجه به تقاضای مردم و اتاق اصناف و نیز دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این جلسه چنین تصمیمی گرفته شد.

وی ادامه داد: فعالیت دیگر گلفروشی های شیراز با اعمال محدودیت از ساعت ۱۵ تا ۲۲ خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس افزود: براساس مصوبه پیشین این ستاد، همچنان فعالیت اصنافی که مایحتاج ضروری مردم را تامین می‌کنند، شامل سوپرمارکت‌ها، خواربار و لبنیات، میوه و تره‌بار، نانوایی‌ها، توزیع مرغ و گوشت، داروخانه‌ها، جایگاه‌های فروش مواد نفتی، تعمیرات ماشین به صورت کشیک خواهد بود.

قاسم پور گفت: در این جلسه اقدامات و فعالیت‌های صورت‌گرفته جمع‌بندی شد و براساس آن، تصمیماتی که از ابتدای شیوع کرونا اتخاذ شده بود، همچون کنترل مبادی ورودی به فارس و نیز انتقال افراد دارای علایم مشکوک به بیماری به قرنطینه مورد بحث قرار گرفت.

وی با اشاره به تاکید بر ادامه روند برخورد با واگذارکنندگان منازل مبله، ابراز داشت: با بسیاری از این افراد برخورد شده است و روند به همین صورت ادامه دارد؛ همچنین محل کار عده قلیلی از اصناف به علت تخطی از مصوبات ستاد استانی مبارزه با کرونا طی روزهای گذشته پلمب شد و روند بازرسی توسط سازمان صنعت و معدن و تجارت، تعزیرات و دستگاه قضایی در زمینه تشدید نظارت بر اصناف ادامه دارد.

معاون استاندار فارس در ادامه بر ضرورت مشارکت شهروندان به‌صورت محله‌ای و بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در مقابله به شیوع کرونا، تاکید کرد و ابراز داشت: در این خصوص از ظرفیت‌های اقشار مختلف در محلات شهر و روستا در حوزه آموزش و اطلاع‌رسانی‌ به مردم بهره‌گیری می‌شود.

تشکیل کمیته مدیریت جو روانی برای آرامش‌بخشی به مردم

وی با اشاره به فزونی یافتن تعداد مسموم‌شدگان با الکل صنعتی گفت: در این زمینه کمیته مدیریت جو روانی برای آرامش‌بخشی به جامعه به ویژه جوانان وارد عمل شده است و تولید محتوای فضای مجازی در این خصوص در دست تدوین است.

قاسم‌پور همچنین به اقداماتی برای فرهنگ‌سازی، آموزش و اطلاع‌رسانی به مسافران در مبادی ورودی شهرهای فارس اشاره کرد و ابراز داشت: در این زمینه، خصوصا در محور شمالی بنرهایی نصب شده که از مسافران درخواست می‌کند وارد فارس نشوند و یادآوری می‌کند که امکان پذیرایی از مسافران و ارائه خدمات وجود ندارد.

مسافران فارس و شیراز کاهش محسوسی یافته است

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: تعداد مسافران پروازهای خارجی ۹۸ درصد و پروازهای داخلی ۷۱ درصد کاهش یافته است؛ همچنین تردد اتوبوس‌ها از استان‌های دارای بیماران کرونایی کلا قطع شده است و تنها ۶ دستگاه اتوبوس برای امور ضروری مردم به تهران رفت‌وآمد می‌کنند که در روز گذشته تنها ۷۰ مسافر داشته است؛ همچنین پایانه‌های ریلی نیز با کاهش چشمگیر مسافران مواجه‌اند.

وی با بیان اینکه استان فارس تا رسیدن به وضعیت قرمز فاصله دارد، افزود: با این حال، مردم شرایط را تحمل کنند و در خانه بمانند و با جلوگیری از تجمع زنجیره انتقال را قطع کنند؛ در عین حال تمهیدات لازم برای شرایط قرمز نیز اندیشیده شده است و نقاهت‌گاه‌هایی فراهم شده است.

معاون استاندار فارس در ادامه با اشاره به وضعیت جوی عنوان کرد: با توجه به شرایط جوی فرمانداران، بخشداران، شهرداران و همه مدیران دستگاه‌های اجرایی در حالت آماده باش‌اند و با لغو تمام مرخصی‌ها در کنار مردم هستند، مردم نیز با رعایت اصول،‌ از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

بنا بر آخرین آمار تا روز ۲ فروردین ماه، شمار مبتلایان به کرونا در فارس به ۴۷۹ نفر رسیده است. تاکنون ۱۴ نفر نیز به دلیل ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند؛ همچنین ۱۵۶ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

علاوه بر شیراز، در شهرستان های فسا، نی ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، سپیدان ، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار