رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: از ابتدای اسفند تا امروز دوم فروردین ماه جواب آزمایش کرونای ۳۵ نفر در این شهرستان مثبت اعلام شده است.
کد خبر: ۸۳۲۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳ 21 March 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمد رحمانیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در نتایج دریافتی امروز ۲ مورد مثبت مربوط به دو خانم ۳۵ ساله جهرمی تایید و به ثبت و رسید که جمع بیماران کرونا مثبت در جهرم به ۳۵ نفر رسیده است.

او اظهار داشت: وضعیت عمومی هر دو بیمار خوب است و در بخش کرونای بیمارستان پیمانیه دوره درمان را سپری می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به سرعت شیوع کرونا ویروس در کشور، گفت: شیوع کرونا به گونه‌ای است که اگر توصیه‌های بهداشتی، چه فردی و چه اجتماعی رعایت نشود، هر کسی می‌تواند به یک ناقل بیماری تبدیل شده و سلامت نزدیکانش را به خطر بیندازد؛ از همین رو بهترین راه برای پیشگیری از بیماری و قطع زنجیره انتقال ماندن در خانه است.

رحمانیان افزود: روز‌های پیش رو روز‌های حساسی به شمار می‌آیند، با توجه به هشدار‌ها کاری کنیم افزایش تدریجی مبتلایان به افزایش تصاعدی تبدیل نشود.

ویروس کرونا با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هووی چین شیوع یافت.

ویروس کرونا همانند بسیاری از ویروس‌های دیگر بدنه‌ای از جنس لیپید (نوعی ازچربی طبیعی) دارد که با مواد شوینده از بین می‌رود. برای همین شستن دست و صورت و وسایل با مواد شوینده مثل صابون و یا مواد ضد عفونی کننده، ویروس را از بین می‌برد.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار