معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت اصول و نکات بهداشتی به ویژه حضور نیافتن در تجمعات و مکان‌های شلوغ، شهروندان استان به ویژه کلانشهر شیراز از برگزاری آیین چهارشنبه‌سوری خودداری کنند.
کد خبر: ۸۳۱۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ 16 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سید احمد احمدی‌زاده افزود: برخلاف سال‌های گذشته که شهروندان در این ایام مشغول تدارک و برنامه‌ریزی برای استقبال از سال جدید بودند، امسال شیوع ویروس کرونا شرایط را به گونه‌ای دیگر رقم زد و شهروندان حفظ جان خود و عزیزانشان و سایر شهروندان را بر هر کار دیگری ترجیح می‌دهند.
وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا، یکی از توصیه‌های جدی مسوولان و به ویژه پزشکان و متخصصان حوزه بهداشت و درمان پرهیز مردم از تجمع و حضور در مکان‌های شلوغ با توجه به قدرت گسترش و شیوع این بیماری است.
او اظهار داشت: از آنجا که مردم بنا به رسمی دیرینه در چهارشنبه پایان هرسال گرد هم جمع می‌شوند و به اصطلاح آیین چهارشنبه سوری را برگزار می‌کنند، تقاضا و خواسته ما از شهروندان این است که امسال برای حفظ جان خود و عزیزانشان و برای قرار نگرفتن در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا از برپایی این آیین به شدت خودداری کنند.
احمدی‌زاده، ضمن قدردانی از کادرپزشکی و درمانی که این روزها در خط مقدم مبارزه با این بیماری مشغول مجاهدت و از خودگذشتگی هستند افزود: بسیاری از پزشکان، پرستاران و کادر درمان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ما در این راه جان خود را از دست دادند و بسیاری نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند که برای حفظ حرمت شهدای راه سلامت و احترام به خانواده آنها و همچنین همراهی با کادر درمانی که در راه مبارزه با این بیماری خود مبتلا به آن شده‌اند، باید از برگزاری آیین چهارشنبه پایان سال پرهیز کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس بیان کرد: همچنین در کنار پزشکان و پرستاران و کادر درمانی، بسیاری از شهروندان نیز یا عزیزانشان را در اثر ابتلا به این بیماری از دست داده‌اند و یا مبتلا به این ویروس هستند که همدردی و همرانی با این عزیزان نیز وظیفه‌ای همگانی است و همه باید در این شرایط سخت امید دهنده و تسکین دهنده آلام یکدیگر باشیم.
وی گفت: در چنین شرایطی از مردم بافرهنگ و نوع‌دوست فارس و شیراز انتظار می‌رود که با درک شرایط، نهایت همکاری را با مسئولان و تمام کسانی که در راه مبارزه با این بیماری و کنترل آن شبانه‌روز در تلاش هستند نهایت همکاری و همراهی را داشته باشند و اجازه ندهیم در این شرایط مساله‌ای دیگر ذهن آنها را به خود مشغول کند.
احمدی‌زاده، به کسانی هم که در هر مقطعی و بدون توجه به شرایط شهروندان به دنبال برهم زدن نظم، امنیت و آرامش جامعه هستند هشدار داد که در این مقطع با توجه به شرایط حاکم و لزوم حفظ جان شهروندان، از انجام هرگونه اقدامی که سلامت شهروندان و جامع را تهدید می‌کند جدا خودداری کنند چرا که با برخورد قاطع نیروی انتظامی و دستگاه قضایی مواجه خواهند شد.

براساس آخرین آمار منتشر شده، در ۲۴ ساعت گذشته آزمایش تشخیص کرونا برای ۲۵ نفر در استان فارس مثبت شده و تا عصر دیروز ( بیست و پنجم اسفند ۹۸) در مجموع شمار مبتلایان به کرونا در این استان به ۲۶۸ نفر رسیده است.

علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم‌بید، استهبان، داراب، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده ، مرودشت، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، سرچهان و کوار بیماران مبتلای به کرونا شناسایی شده‌اند.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۱۳ هزار و ۹۳۸ نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که چهار هزار و ۵۹۰ نفر بهبود یافته و ۷۲۴ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار