شش مصداق بدیهی که همه می‌دانند!
شاید کمتر کسی باشد که تردید داشته باشد مسئولیت یک ستاد ملی، آن هم در زمان رخداد یک موضوع شبه بحران مانند «کرونا» باید با کسی باشد که رئیس دستگاه اجرایی کشور است و حسب عهده داری این مسئولیت بسیاری از اختیارات و مسئولیت های کلان دیگر مانند ریاست چند شورای عالی را در اختیار دارد.
کد خبر: ۸۳۱۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴ 15 March 2020

 مشکل ما با حسن روحانی چیست؟ این ضمیر «ما» را در ابتدا فقط منتقدان دولت تشکیل می دادند ولی امروز حتی بسیاری از حامیان دیروز دولت هم به این جمع پیوسته و برای حفظ آبروی‌شان سعی می کنند تا مسیر خود را از دولت جدا کنند و حتی گذشته هم منکر شوند. اما واقعا مشکل «ما» با رئیس دولت اعتدال مدعی تدبیر چیست؟ بهتر است جمله پایان مطلب را همین ابتدا بگوییم. مشکل ما با حسن روحانی عدم فهم و درک برخی بدیهیات است. این موضوع تا حدی آزار دهنده شده است که آقای رئیس جمهور برخی بدیهیات قابل فهم نه برای خواص بلکه برای عموم جامعه را یا متاسفانه درک نمی کنند و یا نمی‌خواهند درک کنند. اما نکته دقیقا اینجاست؛ ضمن احترام به متتخب مردم در سال های 92 و 96 باید گفت ظاهرا در بسیاری مواقع ایشان علی رغم سابقه ای که در بسیاری امور اعم از سیاسی، امنیتی و دینی دارند، مایل هستند تا بسیاری از بدیهیات را اساسا درک نکنند؛ حال این موضوع می تواند به خاطر روحیات شخصی خاص یا منافع سیاسی آقای روحانی باشد.

در ادامه مصادیقی در این باره خواهید خواند:

1. آخرین مورد که هنوز نقل محافل است و درک آن بسیار ملموس است همین ماجرای پذیرش ریاست ستاد ملی مقابله با کرونا است. شاید کمتر کسی باشد که تردید داشته باشد مسئولیت یک ستاد ملی، آن هم در زمان رخداد یک موضوع شبه بحران مانند «کرونا» باید با کسی باشد که رئیس دستگاه اجرایی کشور است و حسب عهده داری این مسئولیت بسیاری از اختیارات و مسئولیت های کلان دیگر مانند ریاست چند شورای عالی را در اختیار دارد. اما آقای روحانی به راحتی و البته به صورت علنی در مقابل فهم جامعه و توصیه ضمنی رهبر انقلاب، شخصیت های سیاسی اعم از اصولگرا و اصلاح طلب می ایستد و به راحتی همراه با معاون اول خود از پذیرش این مسئولیت سنگین به نوعی امتناع می کند.

2. بیان عدم اطلاع رئیس جمهور از زمان گرانی بنزین تا حدی غیرقابل باور بود که ضمن عذرخواهی از ایشان، این حرف اکنون به یک لطیف در بین مردم تبدیل شده است. چه کسی باور می کند که رئیس جمهور متخصص امنیت ملی از اجرای چنین مصوبه شوک آوری بی خبر باشد؛ مصوبه ای که در اثر سوءتدبیر در اجرای آن اغتشاشات گسترده ای توسط عوامل آماده به کار دشمن صورت گرفت.

3. برای تقریب ذهنی بیشتر باید به ماجرای برجام هم اشاره کرد. آقای روحانی و سایر دولتمردان همراه ایشان در مقطع زمانی شروع کار دولت یازدهم حاضر نشدند ده ها سال جنایت دولت مستکبر و قلدر آمریکا به همراه بدعهدی آنها را به عنوان یک اصل بدیهی به یاد بیاوردند و با عبارت هایی نظیر «شما زبان دنیا را بلد نیستید» امتیازات نقد از جیب ملت ایران پرداخت کردند و وعده های نسیه نقد ناشدنی گرفتند. کمی جلوتر هم علی رغم تمام توصیه ها این رویه پرغلط و پرضرر را در اعتماد مجدد به اروپایی ها تکرار کردند.

4. در میانه مذاکرات دائما عباراتی نظیر «خزانه خالی است»، «تحریم ها اثر کرده»، «مشکلات مردم به خاطر تحریم است»، «آب خوردن ما هم به برجام مربوط است» و... از سوی رئیس جمهور مطرح می شد. این موضوع واضح و بدیهی است که شما به هنگام بیان این عبارات صریحا در حال انتقال این پیام به دشمن هستید که فشار را بیشتر کند و تلاش های خبیثانه او تاکنون به هدف نشسته است.

5. بدیهی است که روز بیست و دوم بهمن یک روز ملی و خارج از بازی ها و منافع جناحی است. اما متاسفانه بارها آقای روحانی از این تریبون ملی برای پیگیری منافع یک جریان خاص و بدسابقه و یا طرح موضوعاتی حاشیه ای مانند «رفراندوم» و یا حتی تحریف برخی وقایع استفاده کرده است.

6. «کریلا درس مذاکره است» و یا «جواز نقد معصومین» نمونه هایی از خلاف گویی های آقای رئیس جمهور به عنوان یک چهره مجتهد عضو مجلس خبرگان و باسابقه سخنرانی های مذهبی است. موضوعاتی که حسب اهمیت ویژه آن تا هفته ها در جامعه بازتاب داشت و توسط مراجع تقلید به نقد کشیده می شد.

مرجع : جهان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار