تحلیل عراقی‌ها از حادثه «التاجی»؛ آمریکا به دنبال استقرار پاتریوت برای حفاظت از تل‌آویو
کد خبر: ۸۳۰۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹ 12 March 2020

منبع آگاه عراقی: حمله به التاجی کار خود آمریکا بود

 

منبعی عراقی فاش کرد که حمله راکتی شب گذشته به پایگاه نظامیان آمریکا در عراق، کار خود آمریکایی‌هاست تا آن را دستمایه‌ای برای استقرار سامانه‌های پاتریوت جهت حفاظت از رژیم صهیونیستی قرار دهند.

پایگاه «التاجی» واقع در شمال بغداد که میزبان نظامیان آمریکایی در عراق است، شب گذشته (چهارشنبه‌شب) هدف حملات راکتی از نوع کاتیوشا قرار گرفت و بنا به گفته وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در این حمله، سه نظامی کشته شده‌اند.

آمریکا همانند گذشته از همان ابتدا انگشت اتهام را به سمت نیروهای مقاومت در عراق نشانه رفت و مدعی شد که که نیروهای شیعی نزدیک به ایران مسئول این حادثه هستند. با این حال منابع آگاه عراقی می‌گویند، این حمله کار کسی جز آمریکایی‌ها نیست.

آمار واقعی تلفات آمریکایی‌ها در این حادثه

منبعی عراقی در باره این حادثه نوشت که اطلاعات ویژه‌ای دارد مبنی بر اینکه شمار افرادی که در حمله راکتی به التاجی زخمی شده اند، ۲۴ یا ۲۵ نظامی آمریکایی و انگلیس هستند و حداقل کشته‌ها شش نفر می‌باشند که بیشتر آن‌ها آمریکایی بوده و یک نفر هم در بین کشته‌ها افسر است.

کانال تلگرامی معروف «السیدة الأولی» نوشت: «فرماندهان ائتلاف [ضد داعش به رهبری آمریکا] صبح امروز نشستی برگزار کرد و طی آن پاسخ فوری به حمله مذکور را بررسی کردند. احتمال دارد ائتلاف ساعات ابتدای عصر امروز پنجشنبه حملات هوایی به مقرها و مواضع گروه‌های مقاومت [در عراق] انجام دهد».

این منبع عراقی ادعای آمریکا در دست داشتن نیروهای مقاومت در این حمله را رد کرد و گفت که مطابق اطلاعاتی که به او رسیده، هسته‌های تروریست مرتبط با شبکه‌های امنیتی آمریکا که در عراق فعالیت دارند، پیش پرده حمله دیشب هستند. بر اساس این گزارش، این گروه‌ها جدا از نظامیان آمریکایی یا سفارت واشنگتن در بغداد عمل می‌کنند ولی با سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در واشنگتن ارتباط مستقیمی دارند.

چرا حمله دیشب اتفاق افتاد و چه ارتباطی به سفر شمخانی دارد؟

به گفته این منبع عراقی، آمریکا این حمله را به چند روز بعد از سفر دریابان علی شمخانی، دبیرکل شورای امنیت ملی ایران به بغداد انداخته تا نشان دهد که این حمله موشکی به تهران مرتبط است و وبلاگ‌نویس‌ها و سایت‌گردان‌های معروف عراقی‌ هم شروع کرده‌اند این ایده را در راستای دستگاه رسانه‌ای ایالات متحده آمریکا ترویج می‌کنند.

منبع عراقی مذکور می‌نویسد: «هدف اصلی [از این حمله و حملات مشابه] این است که واشنگتن تلاش می‌کند که بگوید با تهدیدات واقعی در عراق دست و پنجه نرم می‌کند و نیاز ضروری به استقرار لانچرهای سامانه موشکی پاتریوت در اطراف پایگاه‌های نظامی خود در عراق دارد ... این مسئله‌ای است که واشنگتن آن را در ضمن راهبرد امنیتی خود در منطقه، برای مقابله با ایران و قدرت رو‌به‌رشد محور مقاومت و حمایت از امنیت اسرائیل قرارداده است».

گذشته از این، دورنمای آمریکا به الحشد الشعبی و دیگر گروه‌های مقاومت به عنوان مراکز واقعی قدرت در عراق، منجر به حضور نظامی آن در عراق شده و این مسئله با دشمنی‌ آن کشور با ایران تلاقی دارد. این مسائل باعث شده است که آمریکا از این سناریو به عنوان بهانه برای ضربه زدن به این گروه‌ها و هدف قرار دادن رهبران و فرماندهان آن به وسیله تحریم‌ها استفاده کند.

در پایان این یادداشت آمده است: «برای آمریکایی که اذعان دارد بر همه آسمان عراق سیطره کامل دارد، سخت نیست که منبع حمله موشکی شب گذشته را بارها مشابه آن برای سفارتش در بغداد یا سایر پایگاه‌هایش رخ داده، شناسایی کند. با این حال، آمریکا به اتخاذ چنین سناریوها در کشورهای مختلف، با هدف تقویت نفوذ نظامی خود عادت دارد و به دنبال باج خواهی سیاسی، اقتصادی و امنیتی از دولت‌های این کشورهاست».

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار