رئیس‌اتحادیه صنف خوار و بار و سوپر مارکت‌های شیراز با بیان اینکه خوشبختانه تمامی اقلام غذایی و شوینده ها و سایر اقلام عرضه شده توسط سوپرمارکت ها به وفور در این واحدها وجود دارد و مردم هیچ گونه نگرانی بابت تامین این اقلام نداشته باشند.
کد خبر: ۸۲۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۹ 08 March 2020

تابناک فارس به نقل از ایلنا:حسین کشاورز در جمع خبرنگاران افزود: تنها اقلامی که عرضه آن در سوپر مارکت ها به حداقل رسیده ژل های ضد عفونی دست و دتول است که برای ژل های دست از همین هفته با قراردادی که با شرکت های تولیدی منعقد گردیده است توزیع آن در سطح گسترده آغاز خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که آب ژاول یا همان وایتکس هیچ تفاوتی با دتول ندارد و مردم می توانند با اضافه کردن یک لیتر آب ژاول به 20 لیتر آب همان ماده ضد عفونی بسازند ماده ای که همان کارایی دتول را دارد.

وی تاکید کرد: سایر اقلام شوینده به وفور تامین شده و در دسترس مردم قرار دارد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تمامی اقلام غذایی و شوینده ها و سایر اقلام عرضه شده توسط سوپرمارکت ها به وفور در این واحدها وجود دارد و مردم هیچ گونه نگرانی بابت تامین این اقلام نداشته باشند.

رئیس اتحادیه صنف خوار و بار و سوپرمارکت های شیراز با انتقاد از برخی بی مهری ها در برابر اعضای این صنف گفت: در حالی که با شیوع کرونا، مردم کشورمان بیش از همیشه به آرامش نیاز دارند اما عده ای در کمال بی انصافی با شایعه سازی هم آرامش مردم را به هم ریختند و هم می خواستند چهره این صنف را مخدوش کنند که خوشبختانه خیلی زود دستشان رو شد.

وی در توضیح بیشتر گفت: در شرایطی که تمامی واحدهای صنف خوار و بار و سوپر مارکت ها به رسم هر ساله در ماه های پایانی سال، اقدام به خرید جنس بیش از سایر ایام سال کرده بودند و قرار بود به دلیل افزایش تقاضای مردم در روزهای پایانی سال آن را عرضه نمایند اما متاسفانه عده ای با هدف بر هم زدن آرامش مردم و مخدوش کردن چهره این صنف اعلام کردند سوپر مارکت ها اقدام به احتکار اقلام کرده اند این در حالی است که بحث احتکار در کار نبوده و وقتی قرار است این اقلام به مرور به بازار عرضه شود نباید چنین انگ هایی زده شود.

کشاورز با اشاره به این که شایعه مذکور با لینکی جعلی در فضای مجازی انتشار یافت تصریح کرد: این گونه رفتارها در برابر سرمایه گذارانی که در چنین فروشگاه هایی سرمایه گذاری می کنند درست نیست؛ در همین فروشگاه سروش برای 400 نفر اشتغال ایجاد شد که صد نفر آن ها از بهزیستی بودند.

وی یادآور شد: چنین سرمایه گذاری در شرایط فعلی اقتصادی که کمتر کسی جرات ورود به این مقوله را دارد جای تأمل دارد و نباید اجازه داد شایعه پراکنان انگیزه را از سرمایه گذاران برای فعالیت بیشتر و بهتر بگیرند و گرنه سرمایه گذاران نابود می شوند.

رئیس اتحادیه صنف خوار و بار و سوپر مارکت های شیراز خاطر نشان کرد: عاملان چنین شایعاتی به زودی در چنگ قانون گرفتار خواهند شد و این پرونده در مراکز قضایی آخرین مراحل خود را می گذراند.

وی با تاکید بر این که با بازرسی های منظم جلوی سوء استفاده بسیاری از مخلان بازار گرفته شده است گفت: بحث مبازره با احتکار نباید در سطح عرضه دنبال شود چرا که وقتی یک واحد صنفی اقلامی را خریداری کرده مشخص است که قصد عرضه آن را دارد و نه احتکار. این مهم مورد قبول مسئولان امر قرار گرفته و مقرر شده مبازره با کالای قاچاق و احتکار در سایر سطوح بازار دنبال شود.

وی با بیان این که در مدت شیوع ویروس کرونا شاهد کمترین تخلف در سطح عرضه بودیم ادامه داد: تنها آن چه مورد اعتراض مردم بوده افزایش قیمت دستکش و ژل ضد عفونی در سوپر مارکت ها است که آن هم گران فروشی نیست.

کشاورز با بیان این که واحدهای صنفی هر جنسی را بخرند با قیمت مندرج بر روی کالا می فروشند ادامه داد: قیمتی که روی کالاهاست قیمت مندرج توسط شرکت های تولیدی است به عبارت دیگر در برخی اقلام با گرانی مواجه ایم و نه گران فروشی و مردم نباید چنین قضایایی را به پای سوپر مارکت‌ها بنویسند.

رئیس اتحادیه صنف خواربار و سوپر مارکت های شیراز با بیان اینکه اگر توزیع ژل و دستکش کاملاً به واحدهای صنفی سپرده شود شاهد بهبود اوضاع خواهیم بود ادامه داد: همان گونه که واحدهای صنفی در توزیع شکر کارنامه موفقی از خود به جای گذاشتند می توانند در این شرایط هم به همان صورت عمل کرده و اجازه بروز هیچ گونه تنشی در بازار و در بین مردم را ندهند چرا که تجربه سال ها فعالیت در عرصه توزیع را دارند.

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار