مربی خوزستانی:
مدیر سابق تیم‌های ملی کشتی پایه با بیان این‌که کشتی پایه در خوزستان دچار رکود شده است، گفت: یکی باید پاسخگوی این شرایط باشد.
کد خبر: ۸۲۸۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴ 11 March 2020

عبدالکریم کاکاحاجی در خصوص وضعیت کشتی در رده‌های سنی پایه در استان خوزستان، اظهار کرد: شرایط کشتی پایه در خوزستان با توجه به این‌که تنها سه شهرستان‌ فعال هستند، خوب است و بر این اساس نمی‌توان گفت که این مهم حاصل برنامه‌ریزی هیات بوده است زیرا خود این شهرستان‌ها از گذشته تاکنون در بخش پایه خوب کار کرده‌اند.

فعال بودن کشتی پایه تنها در سه شهرستان

وی با اشاره به برگزار نشدن اردوهای بسترسازی در خوزستان، ادامه داد: زمانی که آقای ممتازان رئیس هیات بود، به خاطر دارم که اردوهای بسترسازی برای بخش آزاد و فرنگی برگزار می‌شد تا شهرستان‌هایی که در این دو رشته وضعیت چندان خوبی ندارند، بتوانند شرایط خود را بهبود ببخشند و همین اردوها نیز منجر به فعال شدن شهرستان‌های غیرفعال شده بود. اما اکنون کشتی پایه در خوزستان تنها در شهرستان‌های ایذه، دزفول و اندیمشک فعال است.

این مربی باتجربه خوزستانی با بیان این‌که وضعیت کشتی اهواز را اصلا خوب نمی‌بینم، گفت: اهواز مرکز استان است، در حالی‌که کشتی آن فعال نیست و در بخش پایه نیز خیلی خوب کار نکرده‌اند. در رده سنی نونهالان اصلا کشتی‌گیر ندارد و در رده سنی نوجوانان هم یک کشتی‌گیر دارد که به برخی اردوهای تیم‌ملی دعوت می‌شود. سال گذشته اهواز در تیم منتخب خوزستان حتی یک نماینده هم نداشت. در هر صورت هیات استان باید برنامه منظم و منسجم برای کشتی داشته باشد تا این رشته در شهرستان اهواز و دیگر شهرستان‌های غیرفعال به وضعیت خوبی برسد.

کشتی خوزستان در بخش پایه دچار رکود است

وی خاطر نشان کرد: هیات کشتی در حال حاضر برنامه لازم برای پرداختن به بخش پایه را ندارد و به نظر من کشتی خوزستان در بخش پایه دچار رکود است و از جمله دلایل آن نبود برنامه منظم و منسجم و برگزار نشدن اردوهای بسترسازی در استان است. به هر حال توجه لازم به بخش پایه صورت نگرفته است و شاید هم دلخوش فعال بودن تنها سه شهرستان در بخش پایه هستیم. خوزستان می‌تواند نفرات بسیاری را در تیم‌های ملی پایه داشته باشد، البته به شرط این‌که هیات با خرد دسته‌جمعی و استفاده از مربیان باتجربه، وضعیت استان را در بخش پایه بهبود ببخشد و شهرستان‌های بیشتری فعال شوند.

برگزاری اردوهای بسترسازی منجر به رشد کشتی‌گیر می‌شوند

کاکاحاجی گفت: اگر هیات بتواند اردوهای بسترسازی را فراهم کند، کشتی‌گیر با حضور در چنین اردوهایی انگیزه‌اش دوچندان می‌شود و این مهم نیز طبیعتا رشد را به دنبال دارد. هیات باید تلاش کند از مربیانی استفاده کند که از تجربه لازم برخوردار هستند. اکنون دلیل پیشرفت کشتی اندیمشک، دزفول و ایذه این است که مربیان آن‌ها در اردوهای تیم‌ملی حضور پیدا می‌کنند و این یک برگ برنده و بِرند برای آن شهرستان‌ها است.

نباید پیشکسوتان و باتجربه‌ها کنار گذاشته شوند

وی افزود: حرف از جوان‌گرایی می‌زنند اما باید به این نکته نیز توجه کرد که آن جوان باید مدیریت را هم بلد باشد و این نباید اینگونه تلقی شود که پیشکسوتان و باتجربه‌ها کنار گذاشته شوند. این‌که به هیات نگاه کنیم و ببینیم پیشکسوتان و قهرمانان سابق در هیات جایی ندارند، این خوب نیست و بی‌مهری است. نباید با باتجربه‌ها و پیشکسوتان به این صورت برخورد شود. چرا باید هر کسی که با واسطه در راس کاری قرار می‌گیرد با پیشکسوتان مقابله کند؟

مدیر سابق تیم‌های ملی کشتی پایه گفت: خود من شش سال در تیم‌های ملی پایه کار کردم ولی در استان خودم هیچ مسئولیتی به من نداده‌اند. حتی تاکنون از من دعوت نکرده‌اند و راهکاری از من نخواسته‌اند، در حالی‌که رسانه‌های خارجی، مطرح شدن تیم‌های ملی پایه ایران را به واسطه تلاش‌های من می‌دانند. جالب این است فدراسیون کشتی از من استفاده می‌کند اما در استانِ من به این صورت نیست. واقعا برایم سوال است که چطور در خود خوزستان از من استفاده نمی‌شود و به نظر من این غرض‌ورزی است.

یکی باید پاسخگوی این شرایط باشد

وی افزود: متاسفانه این یک نگاه دموکراسی نیست زیرا نگاه دموکراسی می‌گوید که یک فرد به درستی فکر کند، نه این‌که هر کاری که دلش می‌خواهد انجام دهد. چنین نگاه دموکراسی نیز در هیات کشتی خوزستان وجود ندارد. زمانی که در آبادان فعالیت می‌کردم، این شهرستان در کشتی فرنگی، در خوزستان با شهرستان‌های مختلف به رقابت می‌پرداخت اما اکنون این شهرستان حتی یک مهره نیز در حد رده‌های سنی نوجوانان و نونهالان ندارد. خرمشهر هم زمانی در کشتی آزاد حرف برای گفتن داشت ولی در حال حاضر تیمی ندارد. در هر صورت یکی باید پاسخگوی چنین شرایطی باشد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کشتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار